Rövidesen mind a 131 forgalomban lesz.
- Ez az első lépés a szolgáltató 1.000 új busz beszerzésére vonatkozó vállalásának megvalósításában.
- A gyártás Mosonmagyaróváron és Győrben történik, ami közel 500 munkahely megőrzéséhez járul hozzá és mintegy 100 hazai beszállítónak ad munkát.
- A csúcskategóriájú magyar buszok mindegyike klimatizált, akadálymentes, valamint utastájékoztatóval, kamerarendszerrel, utasszámlálóval, telefontartókkal, USB-töltőpontokkal és WiFi routerrel felszerelt.
- A 131 Credobus vételára több mint 1 milliárd forinttal alacsonyabb a külföldi típusokhoz képest, ráadásul a takarékos buszok mindegyike 2 millió forint értékű üzemanyagot takaríthat meg évente.
2023 óta a legjelentősebb volumenű buszbeszerzését zárta le áprilisban a MÁV Személyszállítási Zrt. A 131 alacsony belépésű, elővárosi szóló autóbuszt a gyártó a napokban kezdte átadni, és várhatóan nyár közepéig az utolsó busz is a VOLÁN-hoz kerül. Ez az első lépés a szolgáltató 1.000 új busz beszerzésére vonatkozó vállalásának megvalósításában.
A 131 új busz jelentős része a nyári szezonban a Balaton térségében áll forgalomba, az elsőként átadott autóbuszok már meg is kezdték szolgálatukat.
A Credobus-okat gyártó Kravtex-Kühne Csoport árajánlata több mint 10%-kal, mintegy 1 milliárd forinttal kedvezőbb a külföldi gyártók aktuális piaci árainál. Ráadásul az ultrakönnyű konstrukciójú buszok lényegesen kevesebb üzemanyagot fogyasztanak: mai áron számolva mindegyik jármű további 2 millió forint értékű üzemanyagot takaríthat meg évente. A külföldi versenytársakkal szemben további előnyt jelent, hogy a Credobus-ok magyar gyártásra alapozott pótalkatrész-ellátása lényegesen kedvezőbb árszinten valósul meg.
A Credobus csúcskategóriájú magyar autóbuszai a hazai tulajdonú járműipar legkomplexebb termékei. A Mosonmagyaróváron és Győrben készülő járművek legtöbb komponensét a Credobus önállóan állítja elő, illetve Magyarországon gyártatja. Ezáltal a buszok vételár-arányos magyar értékhányada eléri a 70-75%-ot.
A festett-fényezett önhordó vázszerkezet és több ezer beépülő fém alkatrész a mosonmagyaróvári Kühne gépgyárban készül, míg az összeszerelés a győri autóbuszgyárban történik.
A Credobus ultrakönnyű buszai jelenleg már közel 50%-os részarányt képviselnek a MÁV Személyszállítási Zrt. közúti flottájában (VOLÁN). A több mint 2.500 üzemelő jármű évente mintegy 5,5 milliárd forint értékű üzemanyagot takarít meg.
Az Econell 12 Next áttörést jelentő műszaki innovációknak köszönhetően a konkurens buszokhoz képest legalább 1,5 tonnával könnyebb. A 19,5” kerékátmérő, a tömegoptimalizált váz, valamint az alacsony emissziójú (Euro 6 E) hajtáslánc együttesen páratlan üzemanyag-hatékonyságot biztosítanak. Átlagos felhasználás mellett egyetlen Econell 12 Next évente átlagosan 4.000 liter üzemanyagot takarít meg, és körülbelül 10 tonna CO 2 -kibocsátástól mentesíti a légkört. (Fotó: Credobus)