Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

23 útszakasz újul meg a megyében

Cikkünk frissítése óta eltelt 11 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az elmúlt évtizedben kevés pénzt és figyelmet fordítottak a vidéki úthálózatokra, amelyek emiatt komolyan leromlottak. Az elmúlt három évben azonban több fontos fejlesztés is történt Győr-Moson-Sopron megye útjain, legutóbb a Nyúl-Ménfőcsanak összekötő út 2,9 és a Pápa-Szilsárkány összekötő út 3,2 kilométeren újult meg. A mostani burkolatjavítások elsőrendű főutakat és ötszámjegyű bekötőutakat egyaránt érintenek. Idén országszerte egyébként mintegy 551 kilométernyi, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút teljes körű rekonstrukciója valósul meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban az Új Széchenyi Terv forrásaiból.

A közúthálózat szolgáltatási színvonala jelentősen elmarad a társadalmi elvárásoktól, nem felel meg a gazdasági szereplők igényeinek.
A 2002-2010 közötti időszakban rendkívül előnytelen PPP-konstrukcióban valósultak meg az autópálya beruházások. A PPP-beruházások évi százmilliárd forintos pénzügyi terhe még ma is szinte teljes egészében elviszi a hazai forrásokat. Az elmúlt 3 évben azonban több fontos fejlesztésre is sor került Győr-Moson-Sopron megye útjain, legutóbb a Nyúl-Ménfőcsanak összekötő út 2,9 és a Pápa-Szilsárkány összekötő út 3,2 kilométeren újult meg. Ezen felül már idén elkezdődik és legkésőbb jövő tavaszig befejeződik az az útfelújítási program, melynek során 23 megyei útszakaszt újítanak fel 1,8 milliárd forintból.
A fő- és mellékúthálózaton szükséges beavatkozásokról a Magyar Közút állított össze tételes listát, amelyet a megyei útügyi biztosok által felmért lakossági igények figyelembe vételével rangsoroltak. Az országosan rendelkezésre álló keretösszeget a megyei úthosszakkal arányosan osztották el. Az érintett szakaszok listájáról, a munkavégzés ütemezéséről a kivitelezői közbeszerzés lebonyolítását követően készül tájékoztatás.A burkolatjavítások elsőrendű főutakat és ötszámjegyű bekötőutakat egyaránt érintenek. Az adott helyszínen leghatékonyabban alkalmazható technológiai megoldással a rendbe tett szakaszok hosszú évekig biztosan megfelelő minőségben állnak majd a közlekedők rendelkezésére.Idén országszerte egyébként mintegy 551 kilométernyi, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút teljes körű rekonstrukciója valósul meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban az Új Széchenyi Terv forrásaiból. A közútkezelő a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogató döntése nyomán 71 milliárd forintból indíthat fejlesztéseket.