3 milliárdos eredmény a GYSEV-nél

A 2011-es 95 milliárd után 2012-ben 101 milliárd forint volt. A vasúttársaság a 2012. évi eredményei után Magyarországon 353 millió forint, Ausztriában 458 ezer euró (mintegy 137 millió forint) társasági adót fizetett. Helyi iparűzési adó kötelezettsége az érintett önkormányzatoknál a 2012-es év tevékenysége után 236 millió forintot tett ki. Emlékeztetnek arra: az eredményeket abban az évben érte el a társaság, amikor már teljes egészében a GYSEV végezte a személyszállítást a 2011-ben átvett vonalakon.
    “Az eredményes gazdálkodás olyan fejlesztésekre adott lehetőséget tavaly, mint a csaknem 50 milliárd forint értékű Sopron-Szombathely-Szentgotthárd nagyprojekt keretében megvalósuló soproni vasúti aluljáró, illetve a szombathelyi felüljáró megépítése” – idézi a közlemény Kövesdi Szilárdot, a GYSEV Zrt. vezérigazgatóját. Az eredmények közé sorolta a körmendi intermodális közlekedési rendszer kialakítását, a vezérlőkocsik és egy újabb Jenbacher motorvonat vásárlását, vagy a Schlieren-kocsik felújítási programjának folytatását.
    Skála János, a GYSEV Cargo Zrt. vezérigazgatójának közlése szerint a cégcsoporton belül az eredmény több mint 75 százalékát az osztrák és magyar területen is működő CARGO vállalatok termelték meg. Ennek is köszönhető, hogy az idén jelentősen bővíteni tudták a GYSEV Cargo Zrt. vasúti teherkocsi-állományát. 
    “A tavaly megtermelt eredményt a társaságunk tulajdonosai ebben az évben sem vonják el, ez pedig a GYSEV csoportnak lehetőséget ad arra, hogy a járműpark fejlesztésével mind a személy, mind az áruszállításban tovább emelje a szolgáltatások színvonalát” – fogalmazott Skála János. 
    A közlemény szerint a megtermelt források több, már elnyert és folyamatban lévő uniós, az Új Széchenyi terv keretében megvalósuló projekt önrészét is biztosítják. Az uniós projektek között kiemelt szerepet kap a Porpác-Mosonszolnok, valamint a Szombathely-Zalaszentiván szakasz villamosítása, valamint a cég közlekedésbiztonsági projektjének megvalósítása.

(MTI)