Az 1896-ban épült műemlék épület évtizedek óta vár a megújulásra. Magyarország legrégebbi csónakháza mára már omladozó, életveszélyes állapotban van.
A helyzet megoldása érdekében Pintér Bence, Győr polgármestere egyeztetésre és helyszíni bejárásra hívta Nyul Zoltánt, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkárát és Fekete Dávid miniszteri biztost, mivel a győri belváros elhanyagolt épületei, mint a csónakház is, közös probléma, a megoldásért közösen kell tenni.
A győri önkormányzat 2020-ban vásárolta vissza a Spartacus csónakházat, milliárdos felújítási ígéretekkel. A tervek ugyan – az egykori tornyot is visszaálmodva – részben elkészültek, az utóbbi években tényleges munka viszont nem történt. A környezet tervezését már a Pintér Bence vezette városvezetésnek kell lezárni központi forrásból. Nyul Zoltánnal, az ÉKM helyettes államtitkárával egyeztetett ütemterv szerint: 2026 első negyedévére lezárul a tervezés, utána indulhat a feltételes közbeszerzés a kivitelezésre, és a lobbizás a mindenkori kormánynál a forrás biztosítására.
Mi történt eddig a spartacus csónakházzal?
1968-tól a Győri Spartacus SE tulajdonába került csónakház megmentésére többször is tettek kísérletet, és készültek tervek, a megvalósítás rendre elmaradt. A 2010-es években a csónakház magántulajdonba került. 2020 novemberében Győr végül 135 millió forintért visszavásárolta az épületet azzal a céllal, hogy felújítsa, és újra a győriek szolgálatába állítsa. A 135 millió forint tartalmazta a már meglévő engedélyek és tervek költségeit is. A munka azonban ekkor sem indult el, ráadásul a felújítási tervek és az engedélyek az év végén lejártak. A város 2021-ben ezért új terveket rendelt 85.725.000 Ft-ért. A csónakház felújításával kapcsolatos tervezés 2023 tavaszára elvileg lezárult, és bemutatták a látványterveket is, azzal a kijelentéssel, hogy az épület hamarosan megújulhat, de ez is megakadt.
(Fotó, forrás: gyor.hu)