Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Inkább már a neten keresik a telefonszámokat is.

Újabb mérföldkőhöz érkezett a magyar távközlés: az idén már nem kötelező a szolgáltatóknak papíralapú telefonkönyvet kiadniuk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ezt a döntést azzal magyarázza, hogy a hangalapú és online tudakozók, illetve a netes keresők és közösségi oldalak szinte teljesen megszüntették a korábban alapvetőnek számító kiadványok iránti keresletet. Jól mutatják ezt a számok is: 2017-ben még csaknem 60 ezer telefonkönyvet nyomtattak ki, 2020-ban már csak 17 ezret, és a felére zuhant az ügyfelek által átvett kötetek száma. Az érdeklődés egyértelmű hiánya ugyan több okra is visszavezethető, ám a legfontosabb az internet.
Az online tudakozók mellett sokan használják keresésre egyebek mellett a közösségi oldalakat is, ahol könnyen és gyorsan meg lehet találni egy-egy személyt vagy vállalkozást. Az okos telefonok és a mobilnet széleskörű elterjedése pedig csak tovább gyorsította ezt a folyamatot. A három nagy távközlési cég egyaránt rendelkezik saját online tudakozó szolgáltatással, ahol ráadásul akár név, cím vagy telefonszám alapján is lehet keresni. A nyomtatott telefonkönyv csak nevében volt ingyenes, hiszen annak költségeit más formában kifizették az ügyfelek, ráadásul a nagy mennyiségben kiadott kötetek gyártása ellen környezetvédelmi érvek is szóltak.