Nos, az Egyesült Államokban feladták ezt a harcot. Leveszik az étlapról az egészségesebbnek számító ételeket, például a salátákat, a grillezett csirkés szendvicseket, valamint a gyümölcs- és joghurtparfétákat, hogy racionalizálják a működést, és gyorsabb McDrive átfutási időt kínáljanak, kevesebb személyzettel.
Egy cégnek, így a McDonald’s-nak is a nyereség a legfontosabb. Ez mindent felülír. Sokkal fontosabb, mint hogy egészséges ételek legyenek benne. Aki ezt választja, az tisztában van a telített zsírokkal, a sóval, cukorral és minden egyébbel, amitől ez az étterem egyeseknek vonzó, egyesek pedig a sátán ételét látják benne.
A McDonald's a járvány óta 30 másodperccel csökkentette a drive-thru – vagyis az autós vásárlás – várakozási időt a menücsökkentés révén.
Mivel az USA-ban is küzdenek a munkaerőhiánnyal, és ugyan a saját berkeiken belül igyekeznek változatosságot sugallni, de valójában inkább leegyszerűsítik az étlapot, a menüket, mert kevesebb emberrel ezt lehet megoldani, és inkább a gyorsaságot tartják szem előtt. Az elmúlt években több, mint 10%-kal csökkent az étlap tartalma, de a fókusz továbbra is a rendelések gyorsaságán és pontosságán van.
A 2000-res években vezették be a zöld leveles salátákat, hogy egy szűk szegmenst, a nőket, különösen az anyukákat megfogják. Valószínű azért, hogy elhozza a gyermeket enni, és közben ő is találjon magénak valami fogára valót. Ettől a saláta-biznisztől sosem reméltek nagy forgalmat, csupán a becsalogatás volt a lényege, és egy nagy sztori, hogy a McDonald’s egészséges!
Ez a változás Amerika 13 ezer éttermét érinti, ami sokak szerint egy nagy hátra lépés, és nem tesz jót az image építésnek!
Hogy hazánkban lesznek-e ilyen lépések, még nem tudjuk, tehát nyugodtan élvezhetjük a mekis salátákat!