Egy 2-3 éves autó akár újkori ára felett is eladható forintban számolva, és vannak olyan 5-7 éves modellek is, amelyek ugyancsak több pénzért adhatók tovább, mint amikor kigördültek a szalonból.
A Használtautó.hu szerint egy-egy népszerűbb modell 5 éves példányánál az emelkedés a tavalyi árakhoz mérten modelltől függően 10-28 százalékos. Általánosságban elmondható, minél népszerűbb egy típus, annál többe kerül használt autóként is. Egy 5 éves Audi A4-esért például ma kétszer annyit kell fizetni, mint 2019-ben, az átlagár 4,38 millió forintról 8,8 millió forintra nőtt, írja a Világgazdaság.
A tendencia nemcsak a prémiumkategóriára igaz. Egy 2007-es Opel Astráért nagyjából 10 százalékkal, mintegy 100 ezer forinttal kell többet fizetni, mint tavaly, de egy 2007-es Suzuki Swift esetén ez a mérték már 12 százalékos, ami megközelítően 150 ezer forintos plusz költséget jelent. Nem lettek olcsóbbak a használt elektromos autók sem. A Toyota Priusok átlagára csupán az elmúlt 12 hónapban 27 százalékkal emelkedett, míg a piac egyik legnépszerűbb használt villanyautójának számító BMW i3 20 százalékkal került többe.
Az autós portál közleménye szerint a chiphiány és az ukrajnai háború miatti ellátási nehézségek még évekig tarthatnak, így az árak emelkedése is tartós tendencia maradhat – az elemzők legalábbis erre számítanak.