Sokan továbbra is az ár alapján választanak termékeket.
Úgy tűnik Magyarországon is dinamikus átalakuláson mennek át a vásárlási szokások. A GKI most elkészült felmérése szerint az élelmiszerek, a háztartási cikkek és a drogériai termékek online eladása közel 45 százalékkal nőtt tavaly az év első 9 hónapjában. Az egész esztendőt tekintve a napi fogyasztási cikkek hazai online forgalma meghaladta a bruttó 110 milliárd forintot. Ez a terület így már a negyedik legnagyobb a magyar online piacon a műszaki cikkek, a ruházat, illetve a játék-ajándék kategória után.
Új fejlemény, hogy a magyar vásárlók egyre bátrabban rendelnek a neten friss élelmiszereket is. A legnépszerűbb termékek közé azonban továbbra is a tisztítószerek, a háztartási vegyiáruk, a szépségápolási termékek, a tartós élelmiszerek és a papíráruk tartoznak.
Érdekes képet mutat a különböző korosztályok ezirányú aktivitása. Az idősebb, 60 év feletti generációra a rendszeresség jellemző, a heti bevásárlást 18, a havit pedig 29 százalékuk intézi online. A 18-24 éves korosztály vásárlási szokásai viszont jelentősen eltérnek, ők nem ütemezik a rendeléseket, és 51 százalékuk inkább akkor vásárol valamelyik webshopból, ha nincs kedve vagy ideje boltba menni.
Ahogy az átlag magyarokra, úgy az online vásárlókra is jellemző, hogy a termékek ára alapján választ, de sokat számít még az is, hogy korábban melyik helyen milyen tapasztalatokat gyűjtöttek. Ugyancsak fontos szempont a fogyasztási cikkek online rendelésekor a weboldal könnyű használhatósága, valamint a kiszállítás kiszámíthatósága és gyorsasága is.