Elérte a MÁV-START az online felületeinek 750 ezredik regisztrált felhasználóját. Bár a közlekedők jelentős hányada, csaknem 45 százaléka, még mindig a jegypénztárakat részesíti előnyben, látványosan növekedett az online csatornák, aMÁV applikáció és az ELVIRA részesedése, amely mostanra a jegy- és bérleteladások több mint negyedét teszi ki.
Minden nyolcadik utas itt tájékozódik
Július végéig már minden nyolcadik belföldi utas a MÁV applikációban vásárolt jeggyel vagy bérlettel közlekedett, míg a koronavírus-járvány előtti utolsó hónapban csak minden 17. utasra volt ez igaz.
A felhasználók túlnyomó többségben, 75 százalékban androidos készülékekről vásárolnak.
Legtöbb jegy a Nyugati és Vác között használatos
Az alkalmazás felhasználói idén eddig a Nyugati pályaudvar és Vác közötti utazáshoz vásároltak legtöbbször jegyet az applikációból, közel 63 ezer utas tett így. Szintén népszerű volt a Keleti pályaudvar-Gödöllő, a Kelenföld-Székesfehérvár és a Déli pályaudvar-Székesfehérvár útvonal is, amelyeken 35-37 ezer utas közlekedett applikációból vásárolt vonatjeggyel.
Legfontosabb a menetrend
A jegyvásárlás mellett az utastájékoztatásban is fontos szerepet tölt be az applikáció, online térképen követhető a vonatok közlekedése, így az utas láthatja az aktuális menetrendet és tervezheti a csatlakozást, a vonat tényleges indulásáig megválthatja menetjegyét.
A tapasztalat szerint sok felhasználó értékeli, hogy lehet érintésmentesen vásárolni, nem kell a jegypénztárnál sorban állni, és akár úton a vasútállomás felé is gyorsan megvásárolhatja a jegyet.
A MÁV alkalmazás folyamatos fejlődése mellett tavaly év végén az ELVIRA is megújult, és nem csak új köntöst kapott, hanem közös platformra is kerültek. Így nem kell külön felhasználói fiókot fenntartaniuk akkor sem, ha nem mindig ugyanazt a csatornát használják a jegyvásárláshoz, sőt, a webes felület esetén már egyáltalán nincs szükség a regisztrációra sem, hiszen 2021. márciusa óta elérhető a vendégvásárlás funkció is.
fotó: pexels