„Közös ügyünk a fogyasztóvédelem címmel” online konzultációt indított a kormány. A felmérésben egyebek között a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolásáról, az online csalások elleni fellépésről és a légiutas jogokkal kapcsolatos szabályozásról is elmondhatják véleményüket május 23-ig.
Palóc André, a Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője Győrben tartott sajtótájékoztatóján életközeli ügyekről beszélt. Például arról, amikor egy üzlet akciót hirdet, de előtte egy nappal ugyanannak a terméknek az árát 20-30 százalékkal megemeli, majd az akció részeként ugyanennyivel csökkenti.
A másik problémás terület az online kereskedés, főként az olcsó távol-keleti termékek piaca. Ha hibás, rossz minőségű áru érkezik, gyakran jön a kérdés: visszaküldhető? Kapok rá garanciát? Visszakapom a pénzemet? Palóc szerint ebben a jó irány az lehet, ha ezeket a cégeket európai, vagy magyar ügyfélszolgálat felállítása felé terelik.
Széles Sándor vármegyei főispán megköszönte fogyasztóvédelmis kollégái munkáját. Hozzátette, a Budapest-Bécs-Pozsony tengelyben itt óriási a verseny, s amit a kormányhivatal megtehet, azt elvégzi, hogy az osztrák minőséget kapják meg Győr-Moson-Sopronban a vásárlók.
Az online párbeszéd elindításáról szóló videó az alábbi linken érhető el: https://www.facebook.com/share/v/15JBUVSTKM/