Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
A Magyar Lapkiadók Egyesületének közleményéből kiderül, 2021-ben a „net-net” (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) nyomtatott reklámpiac bevétele 36,123 milliárd forint volt. A sajtó összesített árbevétele, a lapterjesztésből származó 53,196 milliárd forinttal és a bevallásban szereplő online bevétellel együtt 2021-ben 109,858 milliárd forint.

Az évről évre emelkedő digitális tartalomhoz kapcsolódó bevételek jelentősen emelkedtek, a bevalló kiadóvállalatok a print költésen kívül 20,539 milliárd Ft online hirdetési árbevételt is realizáltak: ez az összeg jól mutatja, hogy a kiadók az online tartalomszolgáltatói piac hirdetési szeletéből is egyre jelentősebb részt tudhatnak magukénak. Az MLE pedig ebből arra következtet, hogy az emberek elkezdtek többet olvasni. Plusz, mint írják a bevételeken már látható eredménye van a támogatói programok hatásának is.

A koronavírus-járvány okozta bezártságnak köszönhetően olyan szegmensekben is nagyobb teret nyert az előfizetés, ahol kevésbé volt ez jellemző korábban, mint például a napilapoknál. Ennek köszönhetően stabilizálódott a print előfizetések száma.
A pandémia lecsengésével járó növekedés azonban kihívásokkal van tele, amelyek nagy valószínűséggel kulcsfontosságú hatással lesznek a papíripar és a kiadóipar teljesítményére, nyereségességére és a befektetésekkel kapcsolatos döntéseire az elkövetkező év során.