Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Több hazai vállalat már küldetésnek érzi, hogy bringás munkahelyet teremtsen. Ők nem álltak meg a kerékpártárolóknál, mert tudják, hogy nekik is és a Földnek is előnyös, ha a dolgozó biciklizik.

A Decathlon például szervizműhelyt, zuhanyzós öltözőket alakított ki, és juttatást is ad a biciklivel érkező dolgozóknak. De van olyan cég, aki még az ügyvezetőt is sarkallja a biciklizésre, és támogatja a kerékpáros versenyzését is a munkavállalónak.

Természetesen, hogy egy munkahely bringás munkahely legyen, ahhoz hosszú út vezet, és sok beszélgetés, befektetés, de ha például az ügyvezető ügyel arra, hogy a céges közbeszéd részévé váljon a kerékpározás(körlevelek, céges megjelenés bringás eseményeken), netán besegít abba is, hogy javítsák a bringás munkába járás feltételeit (biztonságos tároló, közös bringázás, bejutási útvonalak kipróbálása), belépnek a Magyar Kerékpárosklubba, infrastrukturálisan is segít, akkor minden egyszerűbb.

A Magyar Kerékpárosklub például nagyon sokat segít a feltételek meghatározásában, céges tárolók műszaki paramétereinek meghatározásáról, a közös lobbizás szervezeti kereteinek kialakításáról vagy épp szaktanácsadásról a hatékony bringás kommunikációhoz.

Szóval az út nem egyszerű, és nem rövid, de ha nem akarunk idegeskedni a parkolóhelyeken, fontos a Föld környezetvédelme, akkor nagyon is megfontolandó, hogy belevágjunk a bringázásba!