Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
A világot alapjaiban rengette meg az orosz-ukrán invázió. A legtöbb nagy márka, platform igyekszik elhatárolódni, és bizonyos lépésekkel fejezi ki nem tetszését Oroszország felé.

Lettország múlt csütörtökön elsőként, majd nem sokkal később Lengyelország és Észtország is úgy döntött, betiltja az orosz állami propagandát. Németország már február elején lekapcsolta a német RT-t, mire válaszként Oroszország felfüggesztette a német Deutsche Welle adását és leállítatta a DW moszkvai szervezetét. Az Egyesült Királyság és Franciaország is alaposan vizsgálja az RT működését.
A határokon átívelő Anonymous hackercsapat folyamatosan támadja Oroszországot: több állami tévécsatornát is megzavartak már, hogy Ukrajna mellett kiálló tartalmat vetítsenek, köztük hazafias dalokat és a megszállás képeit, az RT ellen pedig túlterheléses támadást indítottak.

A YouTube felfüggeszti az orosz leánycsatornák bevételszerzési lehetőségét a videóplatformon – jelentette be szombaton a cég.
A YouTube közleményben jelentette be, hogy felfüggeszti több csatorna hirdetési bevételek beszedését, köztük az államilag finanszírozott RT médiát. A lépésre alig néhány nappal azután került sor, hogy Oroszország csütörtökön úgy döntött, hogy megtámadja Ukrajnát .
„Az ukrajnai rendkívüli körülmények fényében… számos csatorna bevételszerzési lehetőségét felfüggesztjük a YouTube-on, köztük több olyan orosz csatornát is, amelyek a közelmúltban szankciókhoz kapcsolódnak” – áll a YouTube közleményében. „A saját platformjainkon keresztül az orosz állami médiához érkező forrásokat elzárjuk” – a Google közleménye szerint.  „Folyamatosan közelről követjük a fejleményeket és ha szükséges, újabb lépéseket teszünk.” 

Hétvégén az ukrán filmszakma egy petícióban kérte a nemzetközi filmipart, hogy bojkottálja az orosz piacot, erre pedig három nagy amerikai filmstúdió hamar reagált. A Disney, a Warner Bros. és a Sony Pictures is bejelentették: egyelőre nem mutatják be új filmjeiket az Ukrajnát megszálló országban. Mindhárom filmstúdió azt nyilatkozta, folyamatosan figyelemmel követik az eseményeket, és ezek alapján hoznak majd további döntéseket a premierekkel kapcsolatban.
„A kialakulóban lévő menekültválságra való tekintettel jelenleg a civil szervezeteinkkel gyors segélyezésen és egyéb humanitárius segítségnyújtáson dolgozunk” – tudatta közleményben a Disney.
A bemutatóstop olyan filmeket érint, mint a Batman (Warner), a Morbius (Sony) és a Pirula Panda (Disney).

Megszüntette az Oroszországból származó termékek megjelenítését a termék- és ár-összehasonlító oldal. Az Árukereső.hu ezzel tiltakozik az Ukrajnával szembeni agresszió ellen, és csatlakozik anyacége, a Heureka Group akciójához.
Az Árukereső ügyvezetője, Rácz Csaba szerint az Ukrajnát ért agresszió hatására felerősödtek a szabad világ jövőjének újkeletű, a szigorúan vett üzleti racionalitáson túlmutató szempontjai. Rácz hozzátette: „vannak helyzetek, amikor az üzleti érdekeinket háttérbe kell helyezni az értékrendünk és alapelveink mellett való kiállás érdekében”. 
A cég egyben arra biztatja a webáruházakat működtető partnereit, hogy fontolják meg egy hasonló lépés megtételét – írja közleményében az Árukereső.hu

Gyanítjuk, a sor még nem ér véget, folyamatosan fognak csatlakozni a cégek a felhíváshoz!