Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Közélet

Te megelőzöd? – Nem lenne szabad

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Magyar Közút szakemberei folyamatosan végzik a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat. A közútkezelő járműveit azonban sok esetben szabálytalanul közlekedő autósok akadályozzák a munkavégzésben, amikor a gyorsforgalmi utakon konvojban haladó gépek közé hajtanak.  – közölte a Közút.

A Magyar Közút arra kér mindenkit, hogy – a KRESZ szabályok szerint – ne előzzék meg a munkagépeket és tartsanak tőlük megfelelő követési távolságot.

Előzés után meglepetés érhet, nem biztos hogy egyedül dolgozik a munkagép

A gyorsforgalmi utakon a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat konvojban végzik a szakemberek. Ilyenkor a belső sávban dolgozó jármű megy elöl, onnan ekézi a havat a külső sávba, ahonnan a mögötte jövő másik gép tolja le a havat az útról. A járművek között csak minimális távolság van, hogy a közlekedők ne kerülhessenek a járművek közé. Ennek ellenére a Magyar Közút tájékoztatása szerint általános jelenség, hogy megpróbálják szabálytalanul megelőzni.

Vannak olyan autósok, akik beállnak a hátsó jármű szórásterébe, amely így nem tudja a teljes pályaszélességet síkosságmentesíteni, ugyanis ilyenkor adott esetben a szabálytalan jármű oldalát, elejét sózzák a gépek, nem az utat.

Az is általános tapasztalat, hogy a két konvojban haladó munkagép közé beállnak a szabálytalan autósok és utána már nem merik megelőzni az első autót, mert nem látják be a pályát a külső sávba ekézett hó, latyak miatt. Ugyanakkor, ha a két járműből álló konvoj hátul haladó teherautója megpróbálja kiengedni a beszorult járművet, akkor sokan megpróbálják követni a szabálytalankodó példáját és újabb autós állna be a munkagépek közé. Ezért is tartanak kis távolságot egymástól beavatkozás közben a járművek.

Balesetek is vannak miatta

Az ilyen helyzetek miatt januárban három baleset is érte a Közút munkagépeit. A berettyóújfalui, a kardosi és a szegedi mérnökségekhez tartozó eszközök kezelői nem sérültek meg és a technikában is csak kisebb anyagi kár keletkezett, de a helyszínelések miatt így is órákra kiestek a munkából.