Hat vezető nélküli szállítójárművet helyeztek üzembe az Audi Hungaria a Jungheinrich vállalattal együttműködve a 2 literes négyhengeres Otto-motorgyártás területén. A berendezések különféle motoralkatrészeket szállítanak a logisztikai területről egyenesen a gyártósorra. A több mint ezer méter hosszú útjuk során 57 állomáson állnak meg automatikusan, ami különösen hatékony és megbízható anyagszállítást tesz lehetővé.
Az úgynevezett FTF-ek egy út alkalmával akár 5000 kilogramm tömegű alkatrészt is tudnak szállítani a négyhengeres Otto-motorok gyártásához. A visszafelé vezető úton a csomagolóanyagokat szállítják vissza a logisztikai területre. A szállítórendszerek lézeres navigációval tájékozódnak, melynek támogatására lézersugarakat visszaverő felületeket helyeztek el az eszközök útvonala mentén található tárgyakon, például polcokon, falakon, oszlopokon. A lézeres navigáció lehetővé teszi a vezető nélküli rendszerek milliméter pontosságú pozícionálását az előre meghatározott állomásokon, áll az Audi Hungaria sajtóközleményében.
Robert Buttenhauser a vállalat motorgyártásért felelős igazgatósági tagja kiemelte: a termelésben alkalmazott „okos” megoldások mellett a logisztia területén is törekednek a digitális megoldások bevezetésére. Mint fogalmazott, ezen a téren fontos lépés a logisztikai folyamatok automatizálása, amely hozzájárul az Audi hatékonyságának növeléséhez és versenyképességének erősítéséhez.