A komplex tartalmi kampánnyal a fogyasztók online felületeken találkozhatnak, többek között natív szerkesztőségi együttműködések, edukációs videó, Instagram posztok, Youtube pre-roll és PPC hirdetések formájában.
A stratégia tervezés során az ügynökség célja az volt, hogy a vásárlókat inspirálja a tudatos fogyasztásra és a régi ruhák megbecsülésére. Az elsődleges üzenet a Viseld tovább Vanish-sel!, mellyel a piacvezető mosószeradalék márka arra ösztönzi a vásárlókat, hogy egy-egy ruhadarabot, minél tovább hordjanak. Az ezt kiegészítő Duplázd meg kedvenc ruháid élettartamát!* másodlagos üzenet a termékelőnyökre fókuszál, hiszen a Vanish tesztek bizonyították, hogy a ruhaneműk élettartama kétszer olyan hosszú lesz, ha a mosás során folttisztító gélt adagolunk a mosószer mellé.
A többdimenziós tartalmi kampány egyik alappillére a #ViseldTovább címet viselő infotainment videó, ami a divatipar bolygónkra káros hatásaira hívja fel a fogyasztók figyelmét. Az animációs kisfilm célja a ruhavásárlás és ruhagyártás környezetre rótt negatív hatásainak bemutatása, olyan formában, amely a vásárlókat egyszerre edukálja és szembesíti a tényekkel. A Republic Group produkciós divíziója, az Escape Production az aggasztó adatokat, lényegre törő és figyelemfelhívó grafikai mozgóképekkel szemléltette a videóban. A film 20 és 93 sec-es változatával Youtube preroll hirdetésben találkozhatnak a tudatos és fenntartható életmód iránt érdeklődők.
„A fogyasztók egyre szélesebb rétege hoz már környezettudatos döntéseket az élet számos területén, azonban a ruhavásárlás és ruhaápolás terén még kevésbé elterjedt ez a magatartásforma hazánkban. Ezért láttuk szükségesnek, hogy szórakoztató, de edukatív formában hívjuk fel az emberek figyelmét a témára és megmutassuk a Vanish hogyan tud hitelesen segíteni a ruhaápolás terén.” – tette hozzá Horgosi Emese, a Vanish hazai és adriai régió Brand Marketing managere.
A kampány egyik alappillérét, az NLC Viseld Tovább Vanish-el egyedi rovatot, az olvasók június végétől fedezhetik fel. Továbbá a négy hónapos kampány során az olvasók izgalmas tartalmakkal és tippekkel gazdagodhatnak, többek között a WMN Mindent bele podcast fenntartható divat epizódjából, az NLC Fenntartható kerekasztal beszélgetéséből (vendégek: Korn Anita, Mengyán Eszter, Lendvai Lilla) és natív szerkesztői tartalmakból.
A Vanish a purpose alapú pozicionálás üzenetrendszeréhez illő kampánynagykövetet választott, Korn Anitát. Anita védjegyévé vált a fenntartható divat és tudatosság, évek óta elhivatottan kommunikál róluk. A négyhónapos kampány minden elemében aktívan részt vesz, többek között az infotaiment videót is ő narrálta. Az együttműködés keretein belül két Vanish által szponzorált Ruhastory epizódot tekinthetnek meg a nézők Anita, illetve saját social média felületein is hansúlyosan látható lesz a kampány, hiszen a négy hónap során dokumentálni fogja a kampány kulcs mozzanatait. Az első #ViseldTovább Ruhastory rész Anita Youtube-csatornáján július 1-től már megtekinthető, az epizód sztárvendége Debreczeni Zita.
„A Vanish gyerekkorom óta fontos szereplője az életemnek, sok ruhámat a márkának köszönhetően mentettem meg. Büszkén álltunk a fenntarthatósági kampány mellé, amit egy hatékony és konverzív multidimenziós tartalmi mátrix mentén építettünk fel. Ebben a projektben tökéletesen megvalósult az ügyfél-ügynökségi koprodukció, mindenki beletette a tudása legjavát a megvalósult anyagokba, amiért hálásak vagyunk a Vanish csapatának! ” – mondta Zámbó Anna, a Republic Group Content directora.