Cikkünk frissítése óta eltelt 14 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Az Index pénteken azt írta, az NGM-nek a birtokába került, a következő kormányülésre készített jelentése szerint ezekre a lépésekre azért lenne szükség, hogy a BKV el tudja látni a közszolgáltatási szerződésében foglaltakat. A hosszú távú fenntarthatóság és a gördülékeny üzemeltetés érdekében ezerötszáz darabos buszparkot javasolnak a portál szerint.
Az Ikarus 412-es, 415-ös és 435-ös típusokból 449-et korszerűsíteni lehetne, a 200-as Ikarusokat leselejteznék. E mellett 183 egyéb buszra (Volvo, Mercedes, Van Hool, Ikarus, Agora) számíthat középtávon a BKV, ez összesen 662 darab, amely 838-cal kevesebb az ezerötszáz darabos elvárt flottaszámtól, és 702-vel a jelenlegi buszpark méretétől.
Az előterjesztés az Index ismertetése szerint nem részletezi, hogy a beszerzéshez szükséges legalább 60-70 milliárd forintot milyen forrásból biztosítanák, illetve figyelmen kívül hagyták, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a buszágazat egy részének külső vállalkozásba adását tervezi.
Az MTI eljuttatta kérdéseit a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz, ahol későbbre ígértek válaszokat.
NEKED AJÁNLJUK
Ünnepi programsorozat előzi meg az 1000. előadást
Az operaház fantomja 1000. előadását ünnepli a Madách Színház november 30-án, a jubileum alkalmából a jelenlegi három szereposztás minden tagja színpadra lép. A színház...






