Magyarországon tíz autósból négynek legalább egyszer volt már defektje az elmúlt öt évben, amelyek jellemzően a délutáni és az esti órákban okoztak kellemetlenséget, és amelyekből minden másodikat szög vagy kátyú okozott. A Bridgestone Magyarország Kft. végezte februárban azt a nem reprezentatív, online felmérést, amely rámutatott, hogy ezek az abroncssérülések nem csak bosszantóak, hanem közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyesek.
Az esetek 20%-a lakott területen kívül következett be, ráadásul minden harmadik esetben a gépjárművezetők nem egyedül ültek az autóban. A megkérdezettek több mint 60%-a helyszíni kerékcserével orvosolta a defektet, ami az autópályák leállósávjaiban és a nehezen belátható helyeken életveszélyes is lehet. Az autósok biztonságát segíti mostantól a Bridgestone új, DriveGuard abroncsa, amellyel defekt után még akár további 80 kilométert is megtehetünk 80 km/órás sebességgel, autónk irányítható marad, így nem vagyunk kitéve többé közlekedésbiztonsági kockázatoknak.
A Bridgestone DriveGuard abroncsaival biztonságosan közlekedhetünk még defekt esetén is és szinte bármilyen, abroncsnyomás-figyelő rendszerrel (TPMS) rendelkező autóra felszerelhető. A DriveGuard rendkívül jól vezethető a vizes útfelületen is, ráadásul nem csak kényelmesen, hanem üzemanyag-takarékosan is autózhatunk ezután – írja sajtóközleményében a vállalat.
Megerősített oldalfalainak és a csúcstechnológiájú hűtőbordáinak köszönhetően a sokszorosan díjazott DriveGuard abroncs lehetővé teszi, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a jármű felett, és akár további 80 km-t is megtegyenek 80 km/óra sebességgel.
Az egyedi és áttörést jelentő technológiai fejlesztéseiről ismert Bridgestone új terméke, a DriveGuard a következő okok miatt jelent komoly változást mostantól az autózásban:
- Gyártótól vagy modelltől függetlenül szinte valamennyi személygépkocsira felszerelhető. A Bridgestone DriveGuard nem csak egyes márkák vagy autómodellek gyári felszereltségeként érhető el, hanem az abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel ellátott legtöbb autóra felszerelhető. Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer 2014. november óta kötelező Európában az új személyautók esetében, és az előírások szerint mintegy 32 millió járművet kellett felszerelni vele 2016-ban.
- A DriveGuard válasz gyakorlatilag bármilyen abroncssérülésre (beleértve az oldalfal és futófelület sérülését is), ami nem hasonlítható semmilyen más abroncsjavító készlet (pl. tömítő) által nyújtott megoldáshoz. Az innovatív DriveGuard technológia szabadalmazott csúcstechnológiájú hűtőborda-kialakítást, valamint masszív, megerősített abroncsoldalfal-kialakítást használ annak érdekében, hogy a gépjárművezető defekt esetén is meg tudja őrizni uralmát a jármű felett, és akár további 80 km-t tehessen meg 80 km/óra sebességgel addig, amíg biztonságos körülmények között nem javítható vagy cserélhető az abroncs.
- „Nincs kompromisszum”. Kategóriájában a Bridgestone DriveGuard nyújtja a legjobb teljesítményt nedves útfelületen, illetve a gördülési ellenállás tekintetében, amit a kiváló EU abroncscímke (Nedves útfelületen nyújtott teljesítmény: „A” besorolás. Gördülési ellenállás: „C” besorolás.) valamint a TÜV Süd által végzett független szakértői vizsgálatok is alátámasztanak, bizonyítva, hogy a Bridgestone DriveGuard kiváló teljesítményt nyújt a gépjárművezetők számára fontos teljesítménykategóriákban, például a nedves útfelületen nyújtott biztonság terén. Ezek a teljesítménymutatók a legbiztonságosabb abronccsá teszik a DriveGuard-ot. Fejlesztésekor az egyik legfontosabb szempont volt, hogy a DriveGuard irányítható legyen a nedves útfelületen is. A magas csatornakialakítás az üres tér optimalizált eloszlatásával a minta középső részében biztosítja a kiváló vízelvezetést, a magas szilikatartalmú keverék pedig a rövid féktávot.