Kezdőlap GYŐR Győr - Gazdaság

A Kravtextől bérlehetne buszokat a BKV

Cikkünk frissítése óta eltelt 12 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a hírportál szerint attól tart, hogy az olcsó buszok gyenge minőségűek lennének, és megmaradnának a magánüzemeltetők sofőrjeinél drágábban foglalkoztatott buszvezetők is. A tervek szerint a BKK legközelebb 30-45 midibusz üzemeltetésére ír ki pályázatot, a tender iránt eddig 4-5 cég érdeklődött.
Az Index cikke kitért arra is, hogy a BKV használt buszok vásárlásával is igyekszik csökkenteni a flotta magas átlagéletkorát: hamarosan újabb 30 használt járműre írnak ki pályázatot, ennél alapelv, hogy olyan buszokat vennének, amelyek már forgalomban vannak Budapesten, így a Van Hool, a Mercedes és a Volvo jöhet szóba.
Várszegi Gyula vasárnap az MTI-nek azt mondta, súlyos kockázatokkal járnak a BKK busztenderei, és amíg nem rendeződnek a finanszírozási kérdések, nem támogat semmilyen kiszervezést. Rámutatott, hogy a kormány még nem döntött a BKV támogatásáról, így nem tudni, van-e fedezete a külsős szolgáltatói buszok működtetésének.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója erre reagálva az MTI-nek azt mondta, amennyiben a BKV maga szerzett volna be új buszokat, – amire ma nincs forrása, és nem is hitelképes – körülbelül egymilliárd forinttal került volna többe, mint a szolgáltatói buszok éves üzemeltetése.
Hozzátette: a külsős buszok a „nullára leírt” régi Ikarusoknál drágábban üzemelnek, de a régi járműveket felújítás nélkül nem lehet forgalomban tartani már rövid távon sem. Jelenleg a BKV-nak 230 busza áll üzemképtelenül – tette hozzá.

(Index)