Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

A GYSEV 13 vonalat vesz át a MÁV-csoporttól

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) döntése értelmében 2025. július 1-jétől 752 kilométer vasúti pálya a MÁV-csoporttól átkerül üzemeltetésre a GYSEV-hez, az intézkedés 13 vasútvonalat érint, a vasútvonalak üzemeltetése nem jelenti a személyszállítási tevékenység automatikus átvételét, ezeket a közszolgáltatási feladatokat fokozatosan, több ütemben veszi majd át a zöld-sárga vasúttársaság – közölte a szaktárca az MTI-vel.

A közleményben felidézték, hogy az új esztendő első napjaiban megfogalmazott 10 miniszteri vállalás egyike volt, hogy a Dunántúl északnyugati részén az – immár magyar irányítás alatt lévő – GYSEV Zrt. veszi át a MÁV-csoporttól egyes vasútvonalak üzemeltetését, az így felszabaduló járművek pedig az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.

Felidézték: Lázár János építési és közlekedési miniszter az év elején tartott KözlekedésInfón jelentette be, hogy a GYSEV erőforrásai ezentúl nagyobb arányban kerülnek bevonásra a magyarországi vasúti közlekedésbe.

"Összeadjuk a két magyar irányítású vasúttársaság, MÁV és a GYSEV erőforrásait" – fogalmazott a 10 vállalás szövegében.

Ismertették, ennek megfelelően az idei nyári főszezontól kezdve a GYSEV jelentős többletfeladatokat kap: a vasúttársaság ebben az évben mintegy 752 kilométer vasúti pálya üzemeltetését veszi át a MÁV-csoporttól.

A két vasúttársaság vezető szakemberei az elmúlt hetekben véglegesítették az átadás-átvétellel érintett vasútvonalak pontos határait.

Ennek értelmében az alábbi szakaszok üzemeltetése kerül át a GYSEV-hez 2025. július 1-jétől:

  • a 10-es vonal Győrszabadhegy-Celldömölk szakasza,
  • a 11-es vonal Győrszabadhegy-Veszprém szakasza,
  • a 13-as vonal Veszprémvarsány-Franciavágás szakasza,
  • a 14-es vonal Pápa-Csorna szakasza,
  • a 17-es vonal Zalaszentiván-Nagykanizsa szakasza,
  • a 20-as vonal Porpác-Székesfehérvár szakasza (Székesfehérvár állomás már nem),
  • a 23-as vonal Zalaegerszeg-Rédics szakasza,
  • a 24-es vonal Zalabér-Batyk-Zalaszentgrót szakasza,
  • a 25-ös vonal Boba-Őriszentpéter-országhatár szakasza,
  • a 26-os vonal Ukk-Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
  • a 27-es vonal Hajmáskér-Csajág szakasza (Csajág állomás már nem),
  • a 30-as vonal Murakeresztúr országhatár-Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
  • a 60-as vonal Murakeresztúr-Gyékényes-országhatár szakasz – sorolták a közleménybe.

Hangsúlyozták, hogya vasútvonalak üzemeltetése nem jelenti a személyszállítási tevékenység automatikus átvételét is. 2025. július 1-jétől egy vonalszakaszon, Zalaegerszeg és Celldömölk között, a többi érintett szakasz esetében pedig fokozatosan, több ütemben veszi át a személyszállítási közszolgáltatási feladatokat a GYSEV Zrt.

A vonalátadás-átvétel folyamatával járó további feladatokról folyamatosan egyeztetnek a MÁV-csoport és a GYSEV Zrt. szakemberei – tájékoztatott az ÉKM. (Fotó: Oxygen Hírügynökség)