Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
A magyar kormány az elektromos rásegítésű kerékpárok megvásárlását pályázattal segíti, eddig 14-15 ezer ilyen kétkerekű megvásárlásához járultak hozzá.

Magyarországon három évvel ezelőtt 5-6 ezer elektromos rásegítésű kerékpárt adtak el, két évvel ezelőtt több mint tízezret, tavaly pedig már 23 ezret.
A magyar kormány az elektromos rásegítésű kerékpárok megvásárlását pályázattal segíti, eddig 14-15 ezer ilyen kétkerekű megvásárlásához járultak hozzá. Egy másik pályázattal elektromos Cargo típusú kerékpárok megvásárlását támogatják, eddig 245 ilyen bicikli megvásárlását támogatták, a pályázat folytatódik. 
A parlament elfogadta azt a javaslatot, amely szerint a munkaadók kerékpárt illetve elektromos rásegítésű kerékpárt ingyenesen biztosíthatnak a munkavállalóiknak, ennek költségeit – beleértve a javítási költségeket is – elszámolhatják. 

Szabó-Lukovszki Béla, az Accell Hunland Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a tószegi gyár 2001-es indulásakor még a hagyományos közép- és felső-közép kategóriás kerékpárokra volt kereslet, főleg a német piacon. A gyárban 2002 augusztusában készült el az első kerékpár, egy Hercules (Wave 7) típusú normál bicikli, 2020 novemberében pedig legyártották a hárommilliomodik kerékpárt, egy Haibike típusú elektromos kétkerekűt. A társaság tervei szerint az idén ősszel legyártják a 3,5 milliomodik kerékpárt is a tószegi üzemben.
Kitért arra is, hogy a gyár területe ma már 27 500 négyzetméter és a teljes értékesítés 98 százalékát az elektromos kerékpárok adják. Legfontosabb felvevő piacaik ma Németország, Franciaország és az Egyesült Királyság mellett az észak-európai országok közül kerülnek ki. A vállalat portfóliója olyan ismert kerékpármárkákat tartalmaz, mint a Haibike, a Winora, a Ghost, a Lapierre, vagy a Raleigh – sorolta. 
Hozzátette: mintegy 480 állandó munkavállaló van a cégnél, szezonban a kölcsönzött munkaerővel együtt az alkalmazottak száma eléri a 700-at.
Francesca Gamboni, az Accel Group ellátási lánc vezérigazgató-helyettese elmondta: a vállalat az e-bike-ok fontos szállítója Európában, ahol bevétele alapján piacvezető. A kerékpáralkatrészek és -kiegészítők tekintetében pedig az európai piac második legnagyobb szereplője. Hozzátette: 2020-ban a csoport mintegy 897 ezer kerékpárt értékesített, és forgalma meghaladta az 1,3 milliárd eurót.
Gyuricza Miklós, Tószeg (független) polgármestere elmondta: az elmúlt három évben mintegy 400 millió forintot költöttek kerékpárút-fejlesztésre, megépült a kerékpárút Szolnok és Tószeg között, és ez év október végéig a teljes belterületi hálózatot felújítják Tószegen. 
Földiné Rusa Marianna, az Accell Hunland Kft. HR-vezetője elmondta, az alkatrészek 92 százalékban Ázsiából érkeznek, az orosz-ukrán háború nem hat ki az alkatrészellátásra.
Az eseményen részt vett többek mellett Désirée Bonis, a Holland Királyság  budapesti nagykövete és Kállai Mária, a térség fideszes országgyűlési képviselője. 
A nyilvános cégadatok szerint az Accell Hunland Kft. adózott eredménye 2021-ben 6,894 millió euró nyereség volt, míg egy évvel korábban 7,448 millió euró vesztesége volt. A cég nettó árbevétele 2021-ben meghaladta a 317 millió eurót, 2020-ban pedig a 306 millió eurót.
A cég közleménye szerint az Accell Group 15 országban – köztük Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Törökországban, Kínában – csaknem 3300 embert foglalkoztat és több mint 80 országban értékesítik termékeit.