Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A MÁV hálózatán a vasúti átjárókban történt balesetek száma 2023-ban jelentősen csökkent.  Az év utolsó napjaiban 61 balesetet regisztráltak a vasúti átjárókban, amely az előző év azonos időszakának adataival összehasonlítva egyharmadával kevesebb. 
A balesetek számának csökkenése a MÁV 2022 áprilisában elindított vasútbiztonsági kampányának sikerét igazolja, azonban a közlekedők által letört sorompók száma még mindig 800 fölött van. 

Az említett 61 balesetben kilencen életüket vesztették, heten súlyos, tizenketten könnyű sérüléseket szenvedtek, 35 esetben pedig anyagi kár keletkezett. 

A sorompót még mindig törjük

Továbbra sem csökken azonban a vasúti átjárók biztosítását szolgáló sorompókarok letörésének száma. 

Évente átlagosan 800 esetben törik le a közlekedők a sorompó csapórúdját, ezt a számot 2023-ban november végére érte el a statisztika. 

A legjellemzőbb ok, hogy a járművezetők a „még átérek” gondolattal a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtanak a vasúti átjáróba. Olyan eset is történt, amikor az autós az előjelző táblák ellenére egyszerűen nem vette észre a vasúti átjárót és a csukott sorompót. 

Érj haza biztonságban! 

Ezzel a címmel címmel indította el országos balesetmegelőző kampányát a társaság, amely a lakosság általános edukálását, a problémára való rávilágítást tűzte ki célul, elsősorban a figyelemfelkeltés és a közlekedési morál javítása érdekében. Weboldalán elrettentő baleseti helyszíni fotókat, magyarázó és alap vasútbiztonsági információkat, és a témában készült saját videókat mutatnak meg. 

(forrás, fotó: mavcsoport.hu, pixabay)