A sörmárka a thai és a brazil térségbe is egy-egy egyedi jeges ötlettel rukkolt elő.
Vannak térségek, ahol hagyományos eszközökkel nem tudják biztosítani a sörök megfelelő hidegségét. A Heineken nemrég két sörhűtő megoldást is innovált, egyet a thai, egyet a brazil térségben, a közös problémára reflektálva, de függetlenül egymástól.
A thai térségben megszokott, hogy a sört jéggel kínálják mert a hűtőgépek sem tudják a nagy melegben a megfelelő hőfokot biztosítani. A hagyományos jégkocka viszont vizezi a sört, erre a problematikára hozott megoldást a Wunderman Thompson thaiföldi divízója a Heineken Lao Brewerynek, amiről az Ad Age is írt.
Mínusz 35 fokon, a márka ismert csillag alakjára fagyasztották a Heinekent, így a fagyott ital 20 százalékkal hidegebb, mint a hagyományos jég, és kétszer lassabban olvad.
A megoldást egy azonnali fagyasztásos módszerrel (blast freezing) oldották meg, így a jégkristályok képződésének minimalizálását érték el a megfagyott sörben, ami így az ital ízét is jobban megőrzi. 12 darabos kiszerelésben, Heineken Star Ice márkanévvel árulják.
“Büszkék vagyunk arra, hogy a globális márka kiválóságát egyesítjük a helyi hagyományok szépségével” – mondta Park Wannasiri, a Wunderman Thompson Thailand kreatív vezetője.
A brazil gamerek is a hideg sört szeretik
Brazíliában a gamer célcsoportra lőve dobtak a piacra egy sörhűtőbe épített pc-t. Augusztus végén egy videóban debütált a “TH3 G4M1NG FR1DGE”, ami egy brazil streamerrel, Gaulessel együttműködve talál majd gazdára – olvasható a 9GAG oldalán.
A fogyasztása nagyjából 150-300W között mozog, és a gép használata közben is képes tartani a 3-6 Celsius fokot, a PC kikapcsolt állapotában pedig a 0-2 Celsiust. (A gép pontos összetétele az AFK Gaming oldalán fellelhető, aki magának építene ilyet.)
A készülék a Heineken 150. évfordulója alkalmából a brazil megújult Twitch „Aprovado” című műsorban is különleges megjelenést kap. A gamerhűtőt Le Pub São Paulo, a Publicis Italy és a Le Pub Milan kreatív csapatai találták ki, a LeGarage fejlesztette és a Monogrid készítette – olvasható a Publicis Groupe Brasil LinkedIn oldalán.