Az eddigi tapasztalataikról kérdezte a győri Kormányablak munkatársait Dr. Szabó Erika, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkára. A Kormányablak munkatársait kérdezte Dr. Szabó Erika államtitkár az eddigi tapasztalataikról. Az államtitkár válaszul azt kapta, hogy csak pozitív esetekről tudnak beszámolni a kormányzati ügyfélszolgálat működése óta. A győri kormányablakban havonta átlagosan ezer ügyfelet látnak el – mondta el Széles Sándor a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja. Hozzátette: a megyében a soproni kormányablakot keresik fel a legtöbben.
Az információszolgáltatás mellett jelenleg 30 ügykörrel foglalkoznak, köztünk van az ügyfélkapu létesítése, és a családi pótlék igénylése is. A jövőben, a közigazgatási rendszer átalakulásával a kormányablakokat több ügyben is fel lehet majd keresni.
2013. január 1-től ugyanis a kormány újra létrehozza a járásokat, valamint azok központi településein kormányablakokat létesít. Így az ügyintézés a jelenlegi állapothoz képest sokkal közelebb kerül az emberekhez.