Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

Audi Hungária: pozitív első negyedév

Cikkünk frissítése óta eltelt 14 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A járműgyártás területén 10.354 autó készült, 36 százalékkal több, mint 2009 első negyedévében. A vállalatnál már az év első harmadában több új termék sorozatgyártása kezdődött meg, köztük az Audi RS5 modell motorjáé. Számos új projekt indult el Győrben ebben az évben, így például a Kísérleti Motorgyártó Központ.

Az Audi Hungariánál már az év elején fontos esemény szerepelt a naptárban:

a 18 milliomodik Győrben készült motor, egy 1.6 literes, négyhengeres Common-Rail dízelmotor (77 kW/105 LE) januárban gördült le a gyártószalagról. Március elején megkezdődött az új, 4.2 literes nyolchengeres FSI motor sorozatgyártása, mely az Audi RS 5 szívét adja. Ennek a modellnek egyes karosszériaelemei szintén Győrben, az Audi Hungaria szerszámgyárában készülnek. A motor és a karosszériaelemek gyártása 4 milliárd forint beruházást igényelt. A Kísérleti Motorgyártó Központ márciusi megnyitásával a vállalat új tevékenységi területtel bővítette portfolióját. A kísérleti motorok szerelésére és analizálására vonatkozó feladatkör kiépítésére az Audi Hungaria 55 millió forintot fordított. Az Audi TT Coupé és Roadster még attraktívabb külsővel kerül a vásárlókhoz idén. Új technológiai megoldásokkal csökkentett fogyasztás és egy erősebb, hatékonyabb 2.0 literes négyhengeres TFSI motor (155kW/211 LE) teszi még vonzóbbá a sportautót. A megújult modell gyártásához 35 millió forint beruházásra volt szükség az Audi Hungariánál.

Az év első negyedévében 30 új munkatárs – közülük 20 mérnök – kezdte év elején munkáját a vállalat fejlesztési, szerszámgyártási, gyártástervezési és minőségbiztosítási területein. Jelenleg 25 mérnöki pozíció vár még betöltésre. A vállalat kiváló pozícióját jelzi e téren, hogy a magyarországi mérnökhallgatók körében immár második alkalommal nyerte el a „Legvonzóbb munkaadó” címet.