Cégháttér: Matusz-Vad Zrt.
Az 1994-ben egyszemélyes vállalkozásként indult, néhány Győr környéki éttermet vadhússal kiszolgáló vadfeldolgozó és -kereskedelmi egység mára egy 650 féle minőségi fagyasztott élelmiszert forgalmazó, elsősorban a HoReCa-szektor ellátására szakosodott, 5,4 milliárd forintos árbevétellel, győri és felsőtárkányi hűtőbázissal, hazánkon kívül Ausztriában, Szlovákiában és Romániában is piaci jelenléttel bíró részvénytársasággá fejlődött, amelyet az elmúlt években „Az év konyhai beszállítója” elismeréssel, Kisalföldi Presztízs Díjjal, valamint az Üzlet&Siker Minősített Vállalkozása címmel is kitüntettek. Sokan tévesen még ma is vadhúsforgalmazónak titulálják a Matusz-Vadat – felszínesen pusztán a tulajdonos érzelmi kötődése miatt megmaradt, eredeti és hangzatos cégnévre hagyatkozva. A tévhitekkel ellentétben azonban a Matusz-Vad Zrt. már az indulása utáni első években – felismerve, hogy a vendéglátásból számos, minőségi fagyasztott termék hiányzik még a vadhúsokon kívül -, felvette palettájára a csirke- és pulykatermékeket, a továbbiakban pedig folyamatosan – a változó igényekhez igazodva – bővítette azt. A gasztronómiai piac fejlődő igényeinek való minél szélesebb körű megfelelni akarás eredményeként aztán a vadfeldolgozást meg is szüntette a vállalat öt évvel ezelőtt. A jelenlegi, mintegy 650 terméket kínáló, széles spektrumú portfólió részét képezik a bárány-, borjú-, csirke-, pulyka-, marha-, sertés-, kacsa-, liba-, nyúl-, vad-, füstölt húsok ugyanúgy, mint a zöldség- és burgonyafélék, édesvízi és tengeri halak, gyümölcsök, péksütemények, fűszerek vagy akár az olyan ínyencségek, mint a krokodil és a kenguru. A Matusz-Vad Zrt. célja mindig az volt és most is az, hogy újabb és újabb alapanyagokkal, minél nagyobb előkészítettségű termékekkel a vendéglátó egységeknek – s 2010 novembere óta már a lakossági fogyasztóknak is – stabil, biztos beszállítói hátteret biztosítson, partner legyen az ő sikerükben. Az olyan egyedi, kuriózumnak számító alapanyagokat, mint a fentebb már említett krokodil és kenguru, a Matusz-Vad Zrt. elsőként és egyedüliként vett fel a palettájára, ugyanis a gasztronómia fejlődéséhez szükség van arra, hogy a szakácsok és háziasszonyok számára a beszállítók biztosítsák az újdonságokat, hiszen amíg például nem lehetett Magyarországon krokodilt kapni, addig ebből ételeket sem lehetett készíteni. A Matusz-Vad Zrt. legfőbb stratégiai célja, a portfólió bővítése – a meglévő termékeknél sokféle kiszerelés raktáron tartása, illetve folyamatosan új termékek bevezetése – a partnerek hatékony és ár-érték arányos vásárlását igyekszik segíteni.