Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
A japán vállalat közlése szerint azonban olyan sikeres az üzlet, hogy két másik tokiói helyszínen is kihelyezik az automatákat.

A Kyodo Senpaku egy japán vállalat, melynek hajói vezették a Déli-óceánon folytatott, vitatott bálnavadász expedíciót, majd tavaly év végén az első sikeres kísérlet után januárban hivatalosan is megnyitotta első kujira (bálnahús) “üzleteit” két tokiói helyszínen.
Az üzletek valójában automaták, melyekből különféle bálnahúst lehet vásárolni, köztük Izlandról importált húst tartalmazó konzerveket, szalonnát, steakeket és nyersen, sashimi formájában fogyasztható vörös húst. Az árak pedig igen borsosak: 1000 yen (2800 forint) és 3000 yen (8500 forint) között mozognak.
 

Konomu Kubo, a vállalat szóvivője közölte:
“Az eladások felülmúlták várakozásainkat, annak ellenére, hogy a termékek nem éppen olcsók. Néhány termék elfogyott.”
Noha a vállalat nagyon örül a hirtelen jött sikernek, az állatvédők kevésbé: a kampányolók azzal vádolják a céget, hogy ez részükről valójában egy “kétségbeesett kísérlet” arra vonatkozóan, hogy “fenntartsák a kegyetlen és hanyatló japán bálnaipart”.