Kezdőlap NYUGAT Nyugat - Közélet

Behajtja tartozásait az Aqua Kft.

Cikkünk frissítése óta eltelt 11 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A cég a pontosan fizető ügyfelek érdekeit akarja védeni azzal, hogy nem huny szemet mások szabályszegése felett. A víziközmű szolgáltató kintlévőségei az elmúlt évhez képest az összes árbevétel 6,8%-áról 9%-ra emelkedtek, miközben az ügyfelek a fizetési felszólításokra egyre kisebb számban reagálnak. A tavalyi üzemeltetési területen a 60 napon túli tartozások összege 110 millió forint volt. Ez az összeg idén november elejére 180 millió forintra emelkedett. A behajtási módszer eredményességét bizonyítja, hogy az akció első 15 napja alatt felkeresett 773 fogyasztó 54 %-a azonnal rendezte tartozását, így eddig 17 millió forint tartozás folyt be.

 

A jelenlegi akció előtt az AQUA Kft. már minden lehetséges módon megpróbálta ügyfelei tartozásait lecsökkenteni. Az ügyfelek aktuális tartozását a szolgáltató folyamatosan közli a kiküldött számlákon és 2012-ben hat hullámban küldött ki felszólító levelet az AQUA, a nemfizető fogyasztóknak – így senki sem állíthatja, hogy nem tudott tartozásáról, és váratlanulérte a tény, hogy azt be kell fizetnie. Az ismételt fizetési felszólításokat ügyvédi levelek követték, azonban több ügyfél esetében ezek sem érték el a célt, így új eszközökhöz kellett nyúlni. 2012. november 5-én az AQUA munkatársai kezdték meg a 60 napon túli tartozások fokozott behajtását. A szolgáltatónak mintegy 1500 fogyasztó tartozik fél évnél régebben,ezeknek az ügyfeleknek a tartozása legalább 10.000 forint, de van, aki 500.000 forint tartozást halmozott fel.
Az AQUA Kft. szociálisan érzékeny, ezért minden fogyasztójának bőségesen adott időt,hogy rendezze tartozását, sőt a szolgáltató munkatársai számos esetben segítették a fizetési hajlandóságot mutató fogyasztókat abban, hogy megoldást találjanak a problémára. A jelenleg felkeresett tartozók között azonban sajnos olyanok is vannak, akik elvétve fizettek csak a szolgáltatásért, és már évek óta különböző technikákkal igyekeznek kikerülni a díjszámlák rendezését. A szolgáltató pedig úgy gondolja, hogy tisztességesen fizető fogyasztói érdekében határozottan kell fellépnie a notórius nem fizetőkkel szemben.
Az AQUA Kft. kintlévőség-kezelési csoportja naprakész információval látja el a behajtással foglalkozó kollégákat, akik párban dolgoznak, és matricázott autóval járják a kijelölt területet. Feladatuk, hogy a fizetési felszólítás egy példányát az ügyfélnek átadják, melynek átvételét az ügyfél aláírásával hitelesíti. A fogyasztónak ekkor még lehetősége van tartozását egy összegben, készpénzben késedelmi kamat és egyéb plusz költségek nélkül kifizetni.
Ha az adós ekkor sem fizet, második lépésként a törvényes időt követően az Aqua Kft.munkatársai kézbesítik a második fizetési felszólítást, ezzel egy időben azonban mármegvizsgálják a vízkorlátozás műszaki feltételeit is, melynek egyszeri bruttó 14.100 forintos költsége már az ügyfelet terheli. Ha a fogyasztó ekkor sem fizet, akkor a törvényi szabályozás szerint eljárva 8 nappal később a szolgáltató megkezdi a vízkorlátozást, aminek során az ingatlan lakóinak vízfogyasztását fejenként 20 literre korlátozzák naponta. A szűkítő beszerelésének költsége bruttó 54.975 forint, amit szintén a nem fizető fogyasztónak kell megfizetnie.

Fogyasztóinknak, ha fizetési gondjaik támadnak, az első 60 napban lehetőségük van és lesza továbbiakban is részletfizetési lehetőséget igénybe venni, vagy átmeneti problémák miattfizetési halasztást kérni. Ez a lehetőség a jövőben is fennáll. Ügyfélszolgálati munkatársainkaz ilyen jellegű problémák kezelésében is készségesen állnak ügyfeleink rendelkezésére.Célunk nem az ügyfelek anyagi ellehetetlenítése, de rendszeresen fizető fogyasztóinkkalszemben nem lenne etikus részünkről, ha elnéznénk más fogyasztóink jogsértő magatartását.Ekkora összegű kintlévőség már jelentős plusz terheket ró cégünkre, melyet nem szeretnénka tisztességesen fizető fogyasztóinkkal megfizettetni – mondta el Haász Edit, a cég gazdaságivezetője.
? Az Aqua Kft. a törvény szellemében, a tisztességesen fizető fogyasztók érdekében ésvédelmében jár el. Társadalmi szempontból sem tolerálható a „potyautas magatartás”, azelfogyasztott termékekért és szolgáltatásokért nem csak a boltban, hanem a szolgáltatócégeknél is fizetni kell – mondta el Leitner László ügyvezető, aki hangsúlyozta: az Aquamost és a későbbiekben is következetesen eljár valamennyi adósa ellen, munkatársai azelkövetkező hetekben valamennyi olyan nem fizető fogyasztónál meg fognak jelenni, akiknek60 napon túli tartozásuk van és azt mindeddig nem rendezték.
? Reméljük, hogy ezzel meg tudjuk akadályozni fogyasztóink további eladósodását: egy-két hónap tartozást ugyanis még ki lehet fizetni, de ha egyéves fizetési hátralékot halmozfel valaki, annak kifizetése számos esetben már megoldhatatlan – mondta el az ügyvezető,aki ugyanakkor örömmel hangsúlyozta, hogy a pontosan fizető fogyasztók üdvözlik éstámogatják az Aqua határozott fellépését.
Az Aqua Szolgáltató Kft. a mosonmagyaróvári térség víziközmű szolgáltatója, mely jelenleg23 településen összesen közel 80.000 fogyasztót szolgál ki. A cég fő feladatának tekinti,hogy ügyfeleinek egészséges ivóvizet biztosítson és a háztartásokban keletkező szennyvizeta lehető legkörnyezetbarátabb módon kezelje és juttassa vissza a természetbe. A feketeerdeiivóvízbázis, mely Mosonmagyaróvárt és környékét is ellátja egészséges, tiszta ivóvízzel,Közép-Európa legjelentősebb vízkészletével rendelkezik. Vizeink védelmét az AquaSzolgáltató Kft. küldetése középpontjába állítja. 2011-ben a cég megkezdte a kiváló minőségűfeketeerdei ivóvíz palackozását Szigetközi Friss Víz néven.