A foglalkoztatottak száma ennek köszönhetően a jelenlegi 260-ról 310-320-ra nő. A két új sütőkemencében 2014 elején indul a próbagyártás. Az ügyvezető szerint a két évvel ezelőtt bevezetett neta hatására az adó által érintett snack termékek piaca negyedével – a Chióé 30 százalékkal – szűkült, az árak pedig 15-20 százalékkal emelkedtek.
Az Intersnack Magyarországnak meg kellett válnia az értékesítők 40 százalékától, mintegy 40 embertől. A kft. 19 nyereséges év után veszteséges lett, 2012-ben, miután csak neta címén közel 900 millió forintot kellett befizetnie a költségvetésbe, 740 millió forint veszteséget könyvelt el. Az idén negatív nulla eredményt várnak. Az Intersnacknek 26 gyára van Európában, Magyarországon lisztes és extrudált termékeket gyártanak. Az idén az export növekedésének köszönhetően nő a magyar cég forgalma, 2012-ben 10,4 milliárd forint volt, 2013-ra 11,4 milliárd forintot terveztek. Merkler Róbert azt mondta, a cégcsoport azért Győrben fejleszt, mert a magyar búza nagyon jó minőségű. A győri gyárban évente előállított 11 ezer tonna termékhez a vállalatnak közvetlenül beszállító malmok az idén 13 ezer, jövőre pedig 17 ezer tonna búzát vásárolnak – mondta az ügyvezető. Az Intersnack vásárolja fel a magyar étkezési búza fél százalékát. A cégcsoport az egyik legnagyobb vevője a magyar fűszerpaprikának is, idén több mint 190 tonnát vesznek mintegy 2 milliárd forint értékben. Szabó Gábor, a cég piackutatója megjegyezte: az, hogy a neta chipsadó néven vált ismertté, nagyobb kárt okozott a snackpiacnak, mint magának az adónak a mértéke (a sós snackek esetén ez kilogrammonként 250 forint)
(MTI)