Ennek okát a cég vezetője abban látta, hogy az itt gyártott típusok, a TT és az A3 Cabrio „igazi európai autó”, márpedig ez a piac nem tartozik a fejlődés motorjai közé. A tavaly Győrben készült 1,916 millió motort a konszern 28 gyárában szerelték be járművekbe. A motorok 53 százaléka került Audikba, 6,2 százalékuk pedig Kínába.
Axel Schifferer pénzügyekért felelős ügyvezető arról beszélt, hogy a motorgyártás tavaly az árbevétel háromnegyedét, míg a járműgyártás 14 százalékát adta. Hozzátette: az Audi Hungaria Motor Kft. tavaly az előző évi 685 millió után, 1,038 milliárd eurót fordított beruházásra, fejlesztésre, ennek jelentős hányadát az idén nyáron avatandó új győri üzemre. Elmondta: a gyárbővítés építési munkálatainál háromnegyedes, a berendezések terén 12 százalék körüli a magyar beszállítók aránya, utóbbiak külföldi, jellemzően német cégek alvállalkozóiként kaptak megbízást. Kérdésre válaszolva Axel Schifferer jelezte, 334 millió euró a magyarországi leányvállalat 2012-re kimutatott adózás utáni eredménye.
(MTI)