Kezdőlap NYUGAT Nyugat - Gazdaság

Eddig 20 segélyhívás érkezett az ÉletMentő alkalmazáson Komárom-Esztergomban

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Egy év alatt mintegy 3000 esetben nyújtott segítséget a Vodafone Magyarország Alapítvány, illetve az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációja – tudtuk meg Prisznyák-Gyuró Sárától, az OMSZ kommunikációs szervezőjétől. Kiderült, megyénkben is több alkalommal hasznosnak bizonyult a mobilos alkalmazás.

Ki ne emlékezne arra a videóra, melyben Csuja Imre színművész a Bee Gees Stay Alive című slágerére tanítja meg a helyes újraélesztést? A Ments életet Balával! című kisfilm hamar népszerűvé vált az interneten, és az Országos Mentőszolgálat alapítványának kampánya vélhetően elérte a célját.

A mai modern világban már nem elég egy videó – bár kétségkívül az ismeretátadás szempontjából elengedhetetlen –, ezért a digitalizáció összes lehetséges eszközét be kell vetnünk ahhoz, hogy mindenkihez időben odaérjen a segítség.

Ennek jó példája a tavaly január végén elindult ÉletMentő applikáció, mely nemcsak a mentőhívást könnyíti meg, de lehetővé teszi azt is, hogy a felhasználók feltüntessék az alapbetegségeiket, a gyógyszerérzékenységüket, így azok egy gombnyomásra a segélyhívással azonos időben megjelenhetnek a mentésirányítóknál. További érdekesség, hogy a helyszínre érkező mentősök nemcsak a bajbajutott személy tartózkodási helyét tudhatják meg, hanem a telefon töltöttségi szintjét is látják, ami újabb fontos információval szolgálhat.

Az OMSZ-től megtudtuk azt is, hogy az applikációban ezen túl olyan funkciók is szerepelnek, mint például jelzi a felhasználóhoz legközelebb található defibrillátor, vagyis életmentő készülék helyét, patikát és kórházat, de egy elsősegélynyújtó kisokos is helyet kapott benne. A világjárványhoz és a veszélyhelyzethez igazodva egyébként tovább bővült a szoftver.

Az egyik új funkció a koronavírus-infógomb, ami átirányít a hivatalos állami tájékoztató portálra. A másik a push üzenetküldési lehetőség, amivel egyes információkról azonnal értesülhetnek a felhasználók. A harmadik pedig a chatbot funkció, ami nemcsak a gyors és hatékony kommunikálást segíti, de kérdezz-felelek formában hozzájárulhat a sikeres életmentéshez is.

Prisznyák-Gyuró Sára elmondta, hogy az alkalmazást tavaly január óta eddig több mint 530 ezren töltötték le, és háromezer esetben nyújtott segítséget.
– Sikerességét a letöltések és az alkalmazáson keresztül érkezett segélyhívások száma jól mutatja, a felhasználók szívesen használják a szoftvert. Komárom-Esztergom megyében az applikáció tavalyi indulása óta már 20 esetben érkezett segélyhívás az ÉletMentő alkalmazáson keresztül – tette hozzá a kommunikációs szervező.

Forrás: OMSZ