Július elsejei indulása óta több mint 650 ezer látogató kereste fel az online árfigyelő weboldalát.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke, Rigó Csaba Balázs elmondta, a rendszer első napja "nagyon kecsegtető" volt, hiszen több mint 230 ezren kattintottak az oldalra, és az érdeklődés később sem csökkent; az indulás óta eltelt időszakban a látogatók 48 millió alkalommal töltöttek le adatokat és 264 ezer kulcsszavas keresést indítottak a portálon.
A rendszerben lévő 62 alapvető élelmiszer darab- és egységárait naponta küldi az adatküldésre kötelezett hat kereskedelmi lánc mintegy 1200 boltja, a felület segítségével a vásárlók eldönthetik, hogy melyik a számukra legkedvezőbb árban lévő, ugyanolyan minőségű termék, és ezt melyik boltban vásárolják meg.
Rigó Csaba Balázs a Kossuth rádióban úgy fogalmazott, ez egy jó értelemben vett "öldöklő" napi árversenyt indított a kereskedők között az árfigyelő rendszer, amelynek bevezetése óta két százalékponttal csökkent az élelmiszer-infláció a Gazdaságfejlesztési Minisztérium számításai szerint.
A GVH elnöke szerint van értelme a rendszer fejlesztésének és bővítésének, az árversenyt látva érdemes elgondolkodni azon, mely termékkategóriákat lehetne a figyelt termékkörbe bevenni, ilyenek lehetnek például a háztartási cikkek. Újabb kereskedelmi egységek csatlakozásával még nagyobb árverseny várható, és nagyobb látogatottság lesz elérhető.