A gazdasági szempontból aktív magyarok 60 százaléka legalább egyszer utazott az elmúlt két évben belföldre vagy külföldre – derül ki az Aldi Utazás megbízásából készült reprezentatív felmérésből.
A kutatás szerint a magyar turisták belföldön átlagosan 105 ezer, külföldön pedig 250 ezer forintot költenek egy út során. A belföldi utazók többsége rövid időre, legfeljebb négy éjszakára marad, mindössze 8 százalékuk tervez egy hétnél hosszabb tartózkodást. Ezzel szemben a külföldre utazók 37 százaléka egy hetet meghaladó időtartamra külföldön marad.
A legnépszerűbb hazai úticélok a Balaton és a Mátra-Bükk térség, míg külföldi viszonylatban Olaszország és Görögország vezet. Európán túl a Maldív-szigetek a legkeresettebb egzotikus úticél. Az utazások célja leggyakrabban wellness vagy vízparti nyaralás, de külföldön a városlátogatás is népszerű. A falusi turizmus és az egészségmegőrző utak inkább belföldi trendnek számítanak.
A magyarok többsége autóval utazik, külföldre pedig a repülő a második leggyakoribb közlekedési eszköz. A megkérdezettek 10 százaléka évente legalább egyszer repülővel utazik külföldre.
Az online utazástervezés egyre dominánsabb: a válaszadók 91 százaléka leggyakrabban az interneten keresztül szervezi útjait, az utazási irodák foglalásainak fele is már digitális felületen zajlik.
(Forrás: MTI / Fotó: Pixabay)