Kezdőlap GYŐR Győr - Gazdaság

Együttműködik az egyetem és a MÁV

Cikkünk frissítése óta eltelt 8 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A MÁV-csoport együttműködési megállapodást kötött a Széchenyi István Egyetemmel. A dokumentum aláírói az egyetem akadémiai tudásának, valamint a vasúttársaság üzleti tapasztalatainak ötvözésével kívánják emelni a hazai műszaki, informatikai, gazdálkodási és társadalomtudományi képzés színvonalát. Az intézmény falai között zajló oktatás a jövőben még jobban illeszkedik majd a vállalati igényekhez.

 

A MÁV-csoport a Széchenyi István Egyetem két karával (az Építész, Építő- és Közlekedésmérnöki Karral, valamint a Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Karral) kezdi meg a közös munkát. A győri felsőfokú oktatási intézmény fontos a nemzeti vasútvállalat számára, mivel a közlekedésmérnök képzés egyik kiemelkedő központjának számít, így a vasutas mérnökutánpótlás legfőbb bázisa. A kötöttpályás közlekedés sajátságos gondolkodást követel, amelynek kialakításában nagy szerepet játszik a lexikális ismeretek megszerzésén túl a tapasztalati, gyakorlati tudás elsajátítása. A győri egyetem az elmúlt évtizedekben szinte egyeduralkodóként képezte a vasúti közlekedésmérnököket, és a megállapodást követően az oktatás még jobban illeszkedik majd a vállalati igényekhez, hogy hatékony hátteret biztosítson az utasok minél magasabb színvonalú kiszolgálását célzó tudásalapú fejlesztésekhez.

Az együttműködés célja az elméleti és a gyakorlati tudásbázis összekapcsolása, közös oktatási, kutatási és gyakornoki programok szervezése, szakmai gyakorlóhelyek biztosítása, valamint a kiemelkedő tehetségek egyéni gondozása. E célok megvalósítása érdekében a felek mozgósítják saját szakmai kapcsolatrendszerüket, és intenzívebben összehangolják tevékenységüket. A MÁV-csoport szakértői például konzultációs lehetőséget biztosítanak az egyetemi karokon tanuló hallgatók számára, illetve részt vesznek az intézetek, tanszékek szakmai háttérmunkájában, jegyzetek összeállításában, tananyagok fejlesztésében, meghívott vendégelőadóként pedig megosztják szakmai tapasztalataikat a diákokkal. Az együttműködés folyamán kialakul egy olyan kapcsolati lánc, amelyben a korábban Győrben végzett mérnökök, már aktív munkavállalóként vezethetik be a hallgatókat a forgalmi technológiák, a liberalizált vasúti piac és a szolgáltatás szemléletű kötöttpályás közlekedés rejtelmeibe.

A Széchenyi István Egyetem szakemberei a vasúttársaság által kezdeményezett és igényelt témákban kutatásokat és módszertani fejlesztéseket végeznek, továbbá közös kutatóműhelyeket hoznak léte. A felsőoktatási intézmény vállalja a MÁV-csoport vállalatainak egyetemen belüli népszerűsítését, ösztöndíjaik, pályakezdőknek szóló aktuális állásajánlataik közzétételét, a Nyitott kapuk napján pedig az együttműködő felek közösen mutatják be a nemzeti vasútvállalat szempontjából releváns szakokat.

„A MÁV mindig is fontosnak tartotta a magyar vasúti szektor szükségleteihez szervesen illeszkedő mérnökképzést, ezért is működik együtt több neves intézménnyel, melyek közül az egyik legjelentősebb a győri egyetem. A most született megállapodás az egyetemen folyó képzés magas színvonalának elismerése”” – hangsúlyozta a szerződés aláírásakor Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Dr. Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora kiemelte: „A Széchenyi István Egyetem nyitott, a gazdaság szereplőivel szoros partneri kapcsolatok kialakítására törekvő intézmény. Nagy öröm számunkra, hogy a nyolcvanas évekre visszanyúló jó kapcsolatunkat a MÁV-val most formálisan is megerősíthettük, tekintve, hogy a vasút, illetve a vasúti mérnökképzés mindig is elsőbbséget élvezett egyetemünkön. Ez az együttműködés is tovább erősíti a gyakorlatorientált mérnökképzés bázisát.”

Az együttműködési megállapodást a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóján és a Széchenyi István Egyetem rektorán és két dékánján kívül a vasúttársaság leányvállalatainak (MÁV-START, MÁV Szolgáltató Központ Zrt., MÁV Felépítmény-karbantartó és Gépjavító Kft. és a BHÉV Zrt.) első számú vezetői is ellátták kézjegyükkel.