Elkészült a 20 milliomodik motor

Elkészült a 20 milliomodik motor
Elkészült a 20 milliomodik motor

„A 20 milliomodik motor az Audi Hungaria motorgyártásának 18 éves sikertörténetét jelképezi. Az Audi csaknem teljes motorválasztéka Győrből származik. Ezáltal a vállalatnak kiemelkedő szerepe van az Audi-konszernen belül és jelentősen hozzájárul hosszú távú növekedési stratégiánk megvalósításához” – hangsúlyozta Frank Dreves, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja és az Audi Hungarria Motor Kft. felügyelőbizottságának elnöke.

 

Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezetésének elnöke hozzátette:
„A motorgyártás a fő tevékenységi területünk, és ez így is marad. Ez sikerünk garanciája, amelynek alapja a prémiumminőség, a rugalmas munkavégzés és az állandó technológiai fejlesztés.”

Jelenleg 3.950 fizikai munkatárs dolgozik a motorgyártásban. 270 motorváltozat – a négyhengerestől a tizenkét hengeresig – készül a győri gyártósorokon,
teljesítményük 55 kW (75 LE) és 419 kW (570 LE) közötti. Az erőforrásokat világszerte 26 telephelyen, a Volkswagen-konszern több mint 40 modelljébe építik be.

 

„20 millió motor – ez a jubileum bizonyítéka munkatársaink kiemelkedő teljesítményének. A jövőben további, nagy hatékonyságú motorokkal bővítjük termékválasztékunkat, kiépítjük meglévő gyártószegmenseinket, hogy munkatársainknak hosszú távú perspektívát kínáljunk”, mondta Achim Heinfling, az Audi Hungaria termelésért felelős ügyvezető igazgatója.

Az Audi továbbra is élen jár az üzemanyag fogyasztás csökkentésében. A vállalat programjában – minden más prémiumgyártónál több – összesen 54 motor-és hajtóműváltozat szerepel kevesebb, mint 140 gramm szén-dioxid kibocsátással kilométerenként. 17 motor- és hajtóműtípus szén-dioxid kibocsátása alacsonyabb, mint 120 gramm/kilométer.

 

Győrben 1993-ban indult az előszériás gyártás. 1994-ben kezdődött meg a négyhengeres ötszelepes motorok szériagyártása. 1997 óta hat- és nyolchengeres
V-motorok, míg 2000-től négyhengeres soros dízelmotorok készülnek az Audi Hungariánál.

 

A jubileumi erőforrás egy 2 literes, négyhengeres dízelmotor. Az új négyhengeres Common Rail dízelmotorok szériagyártása 2007-ben kezdődött. A Common Rail befecskendezési technológiával lehetővé vált az Audi és a Volkswagen számára, hogy kínálatukat nagy teljesítményű, ugyanakkor alacsony fogyasztású és kibocsátású dízelmotorokkal bővítsék. A négyhengeres Common Rail dízelmotorok 1.6 és 2.0 literes változataiból naponta 2.300 erőforrás hagyja el a gyártósorokat Győrben.

 

2007-től a vállalatnál tízhengeres-biturbó motorok, míg 2008-tól tizenkét hengeres erőforrások is készülnek. A Motorfejlesztő Központ 2001 óta támogatja az Audi Hungariánál a szériagyártást kísérő fejlesztési tevékenységeket, mialatt a 2010-ben megnyitott Kísérleti Motorgyártó Központban a szakértők elsősorban a kísérleti motorok gyártását kísérik figyelemmel.

Szerkesztő, riporter