Kezdőlap NYUGAT Nyugat - Gazdaság

Erősen indította az évet a Suzuki

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Suzuki 16 százalékot meghaladó piaci részesedést ért el januárban az új autók és motorok hazai értékesítésében – közölte az esztergomi vállalat kommunikációs vezetője.

Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint januárban 1473 új autót adtak el Magyarországon, ebből 653 volt a hibrid meghajtásban értékesített Vitara, és 556 az alsó középkategóriás szegmens eladásait vezető Suzuki SX4 S-CROSS.
A vállalat két új import hibrid modell értékesítését is megkezdte Európában, az elektromos hálózatról is tölthető SUV Across, illetve a hibrid rendszerrel felszerelt Swace piaci bevezetése januárban Magyarországon is megkezdődött.
A Magyar Suzuki 25 darab eladott új motorral, 16,45 százalékos részesedéssel nyitott az évet. A modellek közül a V-Strom 650/XT túramotor és a GSX-S 750 naked bike voltak a legnépszerűbbek.
A Magyar Suzuki Zrt-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 ezer munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.
A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat 2019-ben 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére.
A társaság csaknem 2,41 milliárd euró nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt. A vállalat a 2019-es adatok alapján az ország hetedik legnagyobb árbevételű cége.

Forrás: MTI