Ez év márciusában a Matusz-Vad, hazánk egyik piacvezető fagyasztott élelmiszer-nagykereskedelmi vállalata, Kft.-ből Zrt.-vé alakult át, amely egy egyértelmű jelzés a vásárló partnerek, beszállítók és a gazdasági élet egyéb szereplői felé, hogy egy továbbra is nagy volumennel fejlődő, stabil cégről van szó.
Hazai piac
A kedvezőtlen gazdasági, pénzügyi környezet ellenére a Matusz-Vad Zrt. tevékenysége a tavalyi közel 5 milliárdos árbevételt követően idén is további növekedést eredményezett, az év elején előirányzott + 14,5%-os tervet közel három százalékkal túlszárnyalta. A legnagyobb emelkedést a győri székhelyű, Kisalföldi Presztízs Díjjal és Üzlet és Siker Minősített Vállalkozása címmel is kitüntetett Matusz-Vad Zrt. Hajdú-Bihar megyében érte el, 56 %-os növekménnyel, valamint Baranya, Tolna és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében is rendkívül jól alakult az elmúlt fél év hozama, átlagosan 43 %-kos túlteljesítéssel a tavalyi bázisadatokhoz képest.
A cég év elején kettő, majd tavasszal további két új, hűtőfelépítménnyel rendelkező gépkocsival bővítette autóparkját, melynek eredményeként növelte túrajáratainak számát az ország szinte minden térségében a vevők minél gyakoribb, rugalmasabb, minőségi kiszolgálása céljából, főként a nyári szezon jegyében.
A folyamatos innováció keretében júliusban újabb technikai fejlesztés történt a Matusz-Vadnál. A cég területi képviselői azóta egy, a vállalat telephelyein azonos idejű szinkronizációval futó vállalatirányítási rendszerrel kompatibilis iPhone – szoftverrel dolgozhatnak, ami gyorsabb és egyszerűbb információcserét, hatékonyabb és rugalmasabb ügyfélkezelést biztosít a munkatársak számára, akik Magyarország egész területét lefedve dolgoznak nap mint nap.
Export piacok
Az idén tavasszal a Matusz-Vad Zrt. megkezdte terjeszkedését az osztrák fővárosban, Bécsben és a közeli burgenlandi területeken, ugyanazzal a profillal, mint idehaza. Az elmúlt három hónap alatt az elért eredmények a várakozásnak megfelelően alakultak, hónapról hónapra átlagosan 50-60 %-os növekedést produkált a vállalaton belül az ausztriai piac. A cég egyre több partnert regisztrál adatbázisában, ami azért is tekinthető pozitív eredménynek, mert nyugati szomszédunknál nagyon más a piac felépítése és a vendéglátó egységek szokásai, mint Magyarországon. Az ausztriai vevők rendelései a győri hűtőházból kerülnek kiszállításra a Gastro-Genius brand és logó égisze alatt, a forgalom további növekedése viszont felvetheti majd egy osztrák leányvállalat létrehozását.
A Matusz-Vad export mérlegét tovább erősíti a szlovákiai franchise partner, a Horeca-Expres s.r.o. sikeres működése, folyamatos erősödése északi szomszédunknál. A több éves partnerkapcsolatot követően idén februárban kötött a két cég 10 éves franchise szerződést, melynek értelmében a Horeca-Expres a Matusz-Vad know-how-jával és termékportfóliójával felvértezve szolgálja ki a vendéglátó egységeket Szlovákia egész területén.