Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A tapasztalatok szerint az utóbbi időben egyre többször fordul elő, hogy bűnözők bankbiztonsági szakemberként vagy banki alkalmazottként mutatkozna be és online vásárláshoz szükséges adatok megszerzésével próbálkozhatnak – közölte az OTP Bank.

A közlemény szerint az illetéktelenek a visszaélésnek mindig új formáival próbálkoznak, ahogy a biztonsági eszközök fejlődnek.

„A hitelintézet folyamatosan fejleszti a biztonsági megoldásait, de az ügyfelektől is óvatosságot kér. Az adathalászat veszélyeiről pedig folyamatosan frissülő oldal tájékoztat az OTP Bank honlapján.”

A csalók az ügyfeleket hamis honlapokra irányítják és online eszközeikre távoli elérést biztosító programokat telepítenek. Leggyakrabban jogosulatlan tranzakciókra, feltörési kísérletekre hivatkozva kérnek tőlük érzékeny adatokat, és minél gyorsabban, hogy ne legyen idejük utánanézni a kérésnek. Általában telefonon jelentkeznek, akár több órán keresztül szóval tartják az.

A közleményben hangsúlyozzák, hogy a bank soha nem kéri az ügyfeleitől a belépési azonosító kódjaikat, a jelszavaikat, az utaláshoz kapott ellenőrző kódokat, illetve MobilBank regisztráció megerősítéshez szükséges ellenőrző kódokat.

Nem kérik továbbá a bankkártához tartozó CVV, CVC kódokat és azt sem, hogy telefonban adott utasítások alapján bármilyen programot, szoftvert telepítsen valaki a telefonjára.