A magyar online vásárlók egyre magasabb elvárásokat támasztanak a csomagszállítással szemben.
Ez derül ki a DODO friss, országos felméréséből. A legnagyobb problémát továbbra is a hosszú kiszállítási idő jelenti, de sokan panaszkodnak arra is, hogy nem választhatnak megfelelő kézbesítési opciót, vagy nem kapnak pontos tájékoztatást a rendelésük aktuális státuszáról.
Sokan akár fizetnének is a pontosságért
A kutatás szerint 2025-re a legfontosabb fejlesztési irány az időablakos kézbesítés lesz, ami azt jelenti, hogy a vásárlók előre meghatározott időintervallumban kapják meg csomagjaikat. A válaszadók háromnegyede ezt már alapelvárásnak tartja, és hasonló arányban igénylik a csomagok nyomon követhetőségét is. A női vásárlók különösen fontosnak tartják ezt: több mint 80 százalékuk szeretne valós idejű tájékoztatást kapni a kézbesítés állapotáról.
A különböző kézbesítési módok közül továbbra is a házhozszállítás a legnépszerűbb (csaknem 65 százalék), de a csomagautomaták is egyre keresettebbek. Az átvételi pontokat viszont kevesebben használják, a válaszadók mindössze 30 százaléka választotta ezt az opciót.
A kutatás rávilágít arra is, hogy a vásárlók jelentős része akár többet is fizetne egy prémium szolgáltatásért, amely garantálja a kézbesítés pontos időzítését. Emellett sokan szeretnék a csomagautomaták és átvételi pontok számának növelését is.
Forrás: DODO
Illusztráció: Storyblocks/Eleven52