Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

Hibridfejlesztésre készül az Audi

Cikkünk frissítése óta eltelt 13 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Fejlesztés igen, gyártás nem?

 

A győri Audi sajtóosztályán a hibridfejlesztés előkészítését megerősítették, de hibridhajtások gyártásáról nincs szó – válaszolták a vezess.hu megkeresésére. Öt mérnököt vesznek fel a tavasz folyamán és küldenek ki Ingolstadtba, az Audi központjába, ahol az elektromos hajtások fejlesztését tanulmányozzák. A cél a győri bázis kompetenciájának megteremtése arra az esetre, ha elektromos motorok fejlesztésére kellene pályázni a konszern más mérnöki központjai ellenében.

Ez az idő talán nincs is olyan távol, és merészebb fantáziával elképzelhető, hogy ennél több is történhet Győrben. Beszállítói körökből lapunk úgy értesült, hogy megkezdődhet a lehetséges partnerek feltérképezése is, akik beszállítóként részt vennének a hibrid- és elektromos hajtásrendszerek gyártásában. A portál hangsúlyozza, hogy ez feltételezés.
4, 5, 6, 8, 10 és 12 hengeres motorok

 

Győr az Audi, egyben a Volkswagen-konszern súlyponti motorgyára. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. tavaly összesen 1 883 757 motort gyártott, 14,3 százalékkal felülmúlva a 2010-es mennyiséget.

 

Összesen 1 399 506 négyhengeres Otto- és dízelmotor, 4434 öthengeres Otto-motor (pongyolábban benzines), 447 835 hathengeres és 27 201 nyolchengeres erőforrás készült. 2011-ben Győrben 4320 tízhengeres és 461 db V12-es motor hagyta el a gyártósort. A vállalat munkatársai 39 480 autót szereltek össze, ami 2010-hez képest 2,4 százalékos emelkedés – közölte az Audi a tavalyi év eredményeiről.

Győrből jön a négyajtós A3

 

A megyeszékhely a TT, az A3 Cabrio és az öthengeres RS3 összeszerelése mellett autógyárként is fontosabb szerephez jut a lépcsőshátú A3 megjelenésével. Több mint 900 millió eurós (262,8 milliárd Ft) beruházással épül a teljes gyártási folyamatot lefedő új járműgyár, amelyben présüzem, karosszériagyártás, fényezőüzem és szerelde is működik.

 

A földmunkák során naponta több mint 20 ezer köbméter földet mozgattak meg, a bruttó építési terület 44 focipálya nagyságú•l, összesen 160 000 köbméter betont és 35 000 tonna acélt használtak fel az építkezéshez, a• készülő gyár területén • 6,1 km új út épült.

 

Évi 125 000 autó készül majd 2013-tól, köztük az új A3 limuzinváltozata. A beruházáshoz kapcsolódóan 2100 főt vesz fel a cég. A létszám az elmúlt évben 1200 fővel bővült, december 31-ei állás szerint 7322 munkatárs dolgozott az Audinál.

 

(Vezess.hu)