Apple technikai harcot indított a Facebook ellen az új frissítésével.
Már elérhető az Apple új frissítése az IOS 14.5, ami alapjaiban reformálja meg a Facebook hirdetések működését. Az új szoftver tartalmaz egy új funkciót, ami az App Tracking Transparency (ATT) nevet viseli.
Ez annyit jelent, hogy minden iOS operációs rendszert használó eszköz megkérdezi majd, egy új alkalmazás letöltésénél, hogy az adott app számára engedélyezzük- e, hogy kövesse a felhasználási szokásainkat.
Felhasználóként csak annyit veszünk észre a frissítésből, hogy egy ilyen üzenettel találkozunk a készülékünk képernyőjén.
Évek óta minden iPhone-on titkos számsor található. Ezt hívják IDFA-nak, a hirdetők azonosítójának.
A saját hirdetéskövetési számunk egyedi, és ez arra szolgál, hogy segítsen az alkalmazásoknak azonosítani Önt és megtudni, hogy mit csinál a telefonján.
Például mondjuk azt, hogy Milán, hívjuk 0902409 felhasználónak, úgy döntött, hogy ellazul és letölt egy új zenei alkalmazást.
Az alkalmazás rögzíti a számát. A telefonján található Facebook alkalmazásnak és más alkalmazásoknak is megvan ez a szám. Ha ugyanaz a zenei alkalmazás meg akarja keresni Milánt a rendkívül szuper pihentető előfizetési ajánlatával, akkor elmehet a Facebookra, és azt mondhatja, hogy hé, hadd hirdessem a 0902409 felhasználónak.
Ha a Facebook rendelkezik ezzel a számmal, és van egyezés, bumm, a személyre szabott hirdetés megjelenik Milán Facebook-hírcsatornájában.
Van egy másik módja, hogy mindezt használják.
Tegyük fel, hogy a meditációs alkalmazás hirdetéseket jelenít meg a hírcsatornájában, használhatja a Facebook hirdetési hálózatát, amely ismét ezt a számot használja arra, hogy nyomon kövesse egyéb érdeklődési köreit, és jól személyre szabott hirdetéseket jelenítsen meg.
Szóval, ezek a felhasználók száma jó a Facebook és más közösségi hálózatok számára, amelyek tudni akarják, mit csinálunk a telefonunkon. És azoknak a vállalkozásoknak kedveznek, amelyek azt akarják, hogy megtaláljuk az érdeklődési körünknek leginkább megfelelő termékeket.
De most az iOS 14.5-tel az Apple alapértelmezés szerint kikapcsolja ezt a hirdetéskövetőt. Ha egy alkalmazás nyomon akarja követni ezt a számot, akkor kérdeznie kell.
Ez a kis változás tehát a jelenlegi nagy felhajtás forrása, ami sajnos nem csak az iOS-es felhasználóknál befolyásolja majd a hirdetések hatékonyságát, mivel a Facebook arra kényszerült, hogy változásokat eszközöljön a teljes hirdetési rendszerében.
A hirdetők mostani feladata a megváltozott helyzet következményinek felmérése és alkalmazkodás azokhoz.
De ez csak az első forduló.
Ez egy olyan harc, amely alakíthatja az internet jövőjét, és minden bizonnyal a számítástechnika következő hullámát és alapjaiban változtatja meg az online marketinget.