Ráadásul mi győriek már nagyon várjuk, hogy elkészüljön, hiszen az Ipar utca és a Bárka utca (lánykori nevén Új Bácsai út) között ezen tudunk majd közlekedni, azaz Gyárvárosból sokkal hamarabb eljuthatunk majd Révfaluba vagy éppen fordítva. Az új útszakasz tehát a Lukács Iskola mellett vezet a Mosoni-Duna irányába, majd a folyó túlpartján csatlakozik Vízivároshoz.
A két út összekapcsolása egérutat jelenthet a reggeli és délutáni torlódásokkal és dugókkal szemben.
A fejlesztés részeként a Győrben már megszokott körgeometriás jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki a gyárvárosi oldalon, az Új Bácsai úti körforgalmat pedig úgynevezett turbó-körforgalommá bővítik. Az új Mosoni-Duna-hidat az UNITEF’83 Zrt. tervezte. Az engedélyek és a kiviteli tervek már készen vannak, a kivitelezés közbeszerzése információnk szerint valamikor a nyár végén, az ősz elején jelenhet meg.
A Mosoni-Duna fölött átívelő új győri híd kábelsíkos felfüggesztésű, ferdekábeles, acélszerkezetű műtárgy lesz.
Magyarországon egyébként ilyen típusú híd még nincs, vagyis Győrben lehet az első. A műtárgy teljes hossza 213,6 méter, magassága 66,74 méter –, ebből a pilon magassága közelíti a 63 métert. A híd építése során várhatóan 3900–4000 tonna acélt használnak a szakemberek.
Az a cél, hogy 2024-ben már közlekedhessünk rajta.
Ehhez magyar forrásokhoz kell majd nyúlni, a projekt ugyanis kizárólag hazai finanszírozásból valósul meg. A hídépítés legkorábban 2022-ben indulhat, a Modenr Városok program finanszírozásában.