Idén június 30-ig kell azonosítaniuk a feltöltőkártyás előfizetőket a mobilszolgáltatóknak, mivel a törvény szerint megszűnik az az előfizetés, amelyik esetében az adategyeztetés nem történik meg határidőig – hívta fel a figyelmet közleményében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
A tájékoztatás szerint a több millió érintett kártyahasználónak kapcsolatba kell lépnie mobilszolgáltatójával a szolgáltató által megjelölt módon és formában. Az NMHH a hazai mobilszolgáltatókkal közösen május elejétől kampányt indított, hogy felhívja az előfizetők figyelmét a határidőre, illetve az ügymenet folyamatosságára.
Fontos, hogy a hozzátartozók, közvetlen családtagok is segítsék a gyerekek, idősek által használt hanghívásra alkalmas, illetve riasztókban és egyéb nem hívásra szolgáló eszközökben található mobiltelefon SIM-kártyák adategyeztetését – írták.
A szolgáltatók 2017. június 30-ig legalább kétszer SMS-értesítést küldenek az előfizetőknek a személyazonosságot igazoló ellenőrzéshez szükséges adatokról, az adategyeztetés módjáról – azaz hogy személyesen, telefonon vagy online -, az adatok megadásához szükséges teendőkről, valamint az egyeztetés elmulasztásának jogkövetkezményéről, a feltöltőkártyás előfizetések megszűnéséről.
A hatóság és a mobilszolgáltatók is „adategyeztetés” elnevezésű aloldalakat hoztak létre weboldalaikon, ahol részletes információ található az adategyeztetésről, a személyazonosságot igazoló ellenőrzésről.
A január 12-én hatályba lépett rendelet alapján egy egyéni előfizetőnek legfeljebb tíz, egy üzleti előfizetőnek pedig maximum ötven előre fizetett mobilrádiótelefon SIM-kártyája, azaz feltöltőkártyás előfizetése lehet.