Kezdőlap NYUGAT Nyugat - Közélet

Kerékpárút 1,1 milliárdból

Cikkünk frissítése óta eltelt 8 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A három településnek március végéig kell benyújtania pályázatát a beruházásra. A nyomvonal 11,5 kilométer aszfaltozott és 1 kilométer erdei útból áll. A burkolattal el nem látott szakasz a fő nyomvonalról ágazik le a kamalduli remeteség majki műemlék együttese felé – közölték a megállapodás aláírása előtt.

A pályázati források elosztásának sajátosságai miatt a tatabányai, 4,2 kilométeres szakasz külön forrásokból épülhet meg. A teljes hosszában csaknem 16 kilométeres útvonal elkészülte után Oroszlánytól a Dunáig lehet majd kerékpározni az Által-ér mentén.

A megyeszékhely és a települések korábban szintén együttműködési megállapodást kötöttek az útvonal tervezésére, a munkálatokra akkor 32 millió forintot nyert el a projektet vezető oroszlányi önkormányzat.

Tatabánya és Tata térségében az elmúlt három évben mintegy 25 kilométeres hosszúságban épültek kerékpárutak. Tatabányán a város hosszában vezetett útvonalak mellett az ipari park üzemeit is bekötötték a hálózatba. A megyeszékhelyről Tata érintésével az Által-ér völgyében a 16 kilométerre fekvő Dunaalmásig épült kerékpárút, részben természetvédelmi területen.

Az Oroszlány-Tatabánya szakasz tervezése egy nagyobb projekt része, amelyben a Magyarország-Szlovákia határon átnyúló együttműködési program keretében a szlovákiai oldalon Komarno és Karva között 25 kilométer hosszú kerékpárút épült, valamint elkészítették az Almásfüzitő és Süttő közötti szakasz terveit.

 

(MTI)