A Mosoni- és az Öreg-Duna találkozásánál, a torkolat átalakításával medencés kikötőt alakítanának ki, így a folyó a mostaninál lassabban töltené fel iszappal a medret. Egy további elem révén a Mosoni-Duna vízszintjét is szabályozni tudnák. Hogy mennyivel emelhetnék meg a vízszintet, az „igény kérdése; az ötvenes-hatvanas évek vízjárását szeretnék a Mosoni-Duna alsó szakaszán visszahozni”, ez másfél-két méteres szintemelkedést jelentene. A tervek között van a vasúti pálya fejlesztése, az évekkel ezelőtt lezárult előző fejlesztés első koncepciójában még szerepelt, hogy a vasúti sínek felfussanak a partfalra, később azonban ezt az elemet kihagyták. Így jelenleg nem oldható meg közvetlenül a vasúti és a vízi szállítás összekapcsolása.
Az ÉDUVÍZIG vezetője a tervezett fejlesztések között említette, hogy nemcsak a kikötő belső infrastruktúrát bővítenék, de – egy kétszer egysávos, 3-4 kilométer hosszú szakasszal – össze is kötnék a létesítményt a Győr keleti vége az M1-es autópálya között futó M19-es gyorsforgalmi úttal. Fél évtizede fejeződött be a kikötő fejlesztésének legutóbbi, nyolcmilliárd forintos, háromnegyed részben uniós, a fennmaradó hányadban magyar kormányzati forrásból finanszírozott fejlesztése. Ennek során 12,6 kilométeres sínpárral kapcsolták a kikötőt a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalhoz, valamint infrastruktúrával látták el a kikötő iparterületét.
(MTI)