Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Egy nagy kanadai projekt részeként az első és második világháború frontjairól hazaküldött leveleket digitalizáltak, tettek területileg kereshetővé, majd építettek rá kampányt. Ennek részeként egyes kanadai házak lakói a régmúlt tulajdonosok frontleveleit kapták meg. Az év végéig olyan kampányokból mutatunk nektek válogatást, amik mellett elrobogtunk, pedig nem kellett volna.

Kanada mint boldog és gazdag ország van meg a köztudatban, amit szinte sosem érintett háború, megúszták a nagy vérzivatarokat. Persze ez nem igaz, a korábbi évszázadokban a brit-francia-amerikai-indián hadakozások bőven érintették Kanadát is, ahogy hadviselő félként a két világháborút sem úszta meg (domíniumként ezer szálon kötődött még a Brit Birodalomhoz). Az első világháborúból 67 ezer, a másodikból 42 ezer kanadai sose tért haza, de a töméntelen feladott levelük igen.

Úgyhogy tavaly év végén a Legion National Foundation, a HomeEquity Bank és a Zulu Alpha Kilo torontói ügynökség kitalált egy szívszorítósága mellett is ötletes kampányt, hogy a személyes üzeneteken keresztül a jelen generációknak is bemutassa, mit jelentett a hazádtól több ezer kilométerre harcolni, szörnyű esetben hősi halált halni. Létrehoztak egy Letters-Home.ca című weboldalt, ahova sok-sok katonalevelet feltöltöttek.

A Remembrance Dayre (a világháborús emléknap) időzített projekt része volt, hogy 29 kanadai városban a levelek replikáit kiküldték arra a címre, amire anno a bakák feladták őket a fronton. Sok házban persze már nem a katonacsaládok leszármazottai laktak, de természetesen a jelenlegi lakókat is megérintették ezeket a levelek, ahogy a videóban is látható.

A weboldalon a kanadai cím beütésével egy térkép megmutatta, a környéken mely címekre milyen levelek érkeztek. Ezekre a környékekre plakátokat is elhelyeztek, amik felhívták a figyelmet a projektre. Ezt természetesen tévés, videós és netes megjelenések is támogatták. Az Indigo nevű könyvkereskedő cég pedig eltervezte, hogy kiad egy adag levelet könyvvé fűzve. Az egész projekt óriási elérést biztosított, és fontos szál, hogy nem kevés kanadai dollár értékben adományokat is eredményezett.