Cikkünk frissítése óta eltelt 8 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Nyáron nem lehet betelni a görögdinnyével, hiszen behűtve nagyon jólesik a forró napokon falatozni belőle. Azonban a magokat sem kell eldobni, hiszen kincset érnek! A magokat kiszáríthatod, majd megpiríthatod sütőben és nasiként is fogyaszthatod. 

Jótékony hatással van a szívedre 

A dinnyemag tele van egészséges zsírsavakkal, ezért fogyasztása segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. Magnéziumban is gazdag, ezzel is támogatja a szív egészségét, valamint egyensúlyban tartja a vérnyomást. Gyulladáscsökkentő hatása és a benne található antioxidánsok támogatják a szív egészséges működését.

Karbantartja a vércukorszintet

A benne található magnézium nélkülözhetetlen a szervezet szénhidrát-anyagcseréjének normál működéséhez, csökkenti az inzulinérzékenységet, és karban tartja a vércukorszintet. 

Szebbé teszi a bőrt 

A dinnyemag tele van C-vitaminnal és antioxidánsokkal, így ha gyakran eszel belőle, nemcsak később fog öregedni a bőröd, de segít megelőzni az aknék kialakulását is. Emellett természetesen, belülről hidratálja a bőrt.

Erősíti a hajadat

A fehérje, magnézium, vas, cink és réz hatására gyorsabban nő a haj, erősebb és sokkal dúsabb, szebb lesz.

Csontok és idegrendszer

Csökkenti a csontritkulás kialakulásának esélyét kalcium- és káliumtartalmának köszönhetően. B-vitamin-tartalma pedig az agy és az idegrendszer megfelelő működését segíti.