A gyõri állomás, a Budapest és Hegyeshalom közötti fõvonal legforgalmasabb csomóponti állomása, a több mint 2 kilométer hosszú szakaszon naponta 400 vonat megy át. A beruházás célja az volt, hogy a 20 éve felújított pályát átépítsék, és a több mint 50 éve üzemelõ, már elavult biztosítóberendezés helyett, korszerû berendezést telepítsenek. Ennek hatókörzete 100 váltóra terjed ki, ezzel Magyarország egyik legkorszerûbb berendezése épült meg. Dr. Molnár Csaba közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter az ünnepélyes átadáson elmondta: jobb helyen, nem is történhetett volna ez az átalakítás, mint a találkozások városában, amely egy reptér, folyami kikötõ és autópályák hálójában fekszik. Az építkezés során 21 kilométer hosszú kábelcsatornát építettek, elbontották a régi peronburkolatot, és az 1950-es években épült aluljárók is megújultak. A pálya kivitelezésére a szerzõdést az Arrabona 2005 Konzorciummal kötötte meg a nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt, ennek összköltsége 6,5 milliárd forint. A biztosítóberendezés kivitelezõje az Alcatel ? MÁVÉPCELL Gyõr Konzorcium, ennek költsége 5 milliárd forint volt.
Cikkünk frissítése óta eltelt 16 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
NEKED AJÁNLJUK
Fokozódik az aszály, a nyári növények kényszerérése nálunk is várható
A következő napokban fokozódik a hőség, és nem várható számottevő csapadék az ország nagy részén, így az aszályos körülmények között a nyári növények kényszerérése...