Újratervezés szükséges
Az elkerülő már korábban rendelkezett építési engedéllyel, megvalósítását a korábbi fejlesztési program a 2007-2013 közötti uniós programozási időszakban tervezte. A beruházás azonban ellehetetlenült, mivel a nyomvonal érintette az időközben kijelölt Natura 2000 hálózatot. Az új előkészítési folyamat megkezdődött: első lépésként egy megvalósíthatósági tanulmány készül, amelyet a műszaki előkészítés követ.
E dátumok az úgynevezett indikatív, vagyis előirányzott ütemezésnek felelnek meg, a program tényleges megvalósulási dinamikája, gyorsabb vagy lassabb végrehajtása a gazdaság teljesít ő képességének, illetve a projektek előkészítési ütemének a függvénye – állapította meg a miniszter.
Az első ütemben épülő szakasz új nyomvonalon vezetett 2×2 sávos autóút lesz, amely Peresztegtől, a 84-es számú főúttól indul és Sopron keleti oldalán ugyancsak a 84-es számú főútba csatlakozik vissza. A következő ütemben az országhatárig épülő szakasz szintén új nyomvonalon vezetett kétszer kétsávos autóúti kiépítésű lesz, amely az első ütem folytatásaként a várost északi irányban kerüli el, teljes mértékben tehermentesítve a város északi részét a jelenleg áthaladó forgalom összes negatív hatásától. Az M85-ös Győr-közötti fejlesztése (beleértve a Csorna délkeleti elkerülőt) napirenden van, a Csorna délnyugati elkerülő a második, a Csorna nyugat-Kapuvár nyugat szakasz a harmadik programciklusban szerepel. Az autóút a program negyedik ciklusában válik folytonossá.
(Napi Gazdaság)