Cikkünk frissítése óta eltelt 11 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Azt mindannyian tudjuk, hogy a sport nagyon nagy részét teszi ki az egészséges életmódnak, de a folyamatos rohanás mellett lehet, hogy nem mindennap van időnk a testmozgásra.

Egy új tanulmány azonban azt mutatja, hogy nincs szükségünk hosszú edzésekre minden nap ahhoz, hogy hatása legyen a mozgásnak az egészségünkre. A kutatás adatai szerint már napi 3-4 perc aktív testmozgás is elegendő ahhoz, hogy megelőzzük a betegségeket és hogy ne fokozzuk a korai elhalálozás kockázatát.

A kutatásban 25 241 önkéntes szerepelt, akik azt állították, hogy hetente egy alkalomnál többet nem töltenek sporttal. A résztvevők 56%-a nő volt, átlag életkoruk pedig 62 év körüli. Az önkénteseknek csuklón viselhető fitnessz-követőt adtak, amelyek lehetővé tették, hogy a kutatók nyomon kövessék az aktivitási szintjüket.

Pár perc is sokat számít

A vizsgálat kezdetén gyűjtött adatokat összekapcsolták a résztvevők klinikai feljegyzéseivel, közel hét éven keresztül. A résztvevők azt mondták, nem fordítottak különösebb energiát a sportra, ennek ellenére az eredményeik azt mutatták, hogy az úgynevezett erőteljes, szakaszos életmód szerinti fizikai aktivitást rögzítette a nyomkövető. Ez olyan fizikai aktivitás, amely jellemzően egy percnél rövidebb ideig tart, és általában a mindennapi életünk része, például: a gyerekekkel és háziállatokkal való játék, a bevásárlószatyor cipelése, az élénk lépcsőzés, az emelkedőn gyaloglás vagy a vonathoz futás.

Megelőzi a korai halálozást

A végeredmények szerint már három-négy rövid, mindennapos aktivitás is akár 40 százalékkal csökkentette a bármilyen okból bekövetkező korai halálozást, valamint a rák okozta halálozást. Emellett a szív- és érrendszeri betegségek okozta halálozás kockázatának akár 49 százalékkal való csökkenésével is összefüggésbe hozható volt

https://www.ruggedmotorbikejeans.com/